خطبه های دشمن شکن+ صوت


حضرت آیت الله جباری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محبوب شهرستان بهشهر

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان گفت : انسان عاقل آن است که لشگر جنود و لشگر جهل را در درون خود بشناسد که اگر به اینمسئله توجه کنیم عنایات الهی زیاد می شود.

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه جنگ جنود عقل و جنود جهل در درون انسان جنگ خطرناکی است و انسان را متلاشی می کند افزود: در حساس ترین شرایط، این لشگر با هم در جنگ هستند و باید این تضاد و جنگ را عاقلانه تدبیر کنیم که اگر عاقلانه تدبیر شود به  تکامل می رسیم و اگر جاهلانه تدبیر شود  به بدبختی میرسیم.

وی افزود: ما در هر شغل و مسئولیتی که باشیم باید یادمان باشد که در درون ما تضاد وجود دارد و در صورتی این تضاد باعث پیشرفت می شود که بدانیم در این تضاد عقل را انتخاب کنیم و یا  نفس را.

حضرت آیت الله جباری جهاد اکبر را جهاد با نفس خواند و افزود : جنود جهل دو برادر را به قهر کردن دعوت می کند که نه تنها باعث می شود اعمال انسان باطل شود،ایجاد عداوت و بعضا قتل و قارت هم می شود؛ولی جنود عقل برادران به از بین بردن کینه ها و دشمنی ها دعوت می کند.و اگر در این تضاد عاقلانه مدیریت شود و کینه ها از بین برود می شود جهاد اکبر که همان جهاد با نفس است.

نماینده مردم مازندران در خطبه های دوم نماز جمعه امروز خاطر نشان کرد:در بسیاری از جاها دشمن از شکاف داخلی جامعه  و  ایجاد شبهه در بین انسان ها استفاده می کند.

آیت الله حاج سید صابر جباری با اشاره به رویداد های سوریه افزود: کسی احتمال نمی داد که با خدماتی که حافظ اسد داشت و با عقل و زیرکی که بشار اسد به کار برد عده ایی از داخل که ناراضی بودند خود را جدا کنند،و دشمنان از همین شکاف ایجاد شده سوء استفاده کردند و و هزاران لشگر را وارد سوریه کردند.

ایشان ادامه دادند: اگر در یک ساختمان چند آجر را برداریم ساختمان به لرزه می افتد، و این خرابی ها مانند زلزله درمدت زمان کوتاهی اتفاق نیافتاد.

امام جمعه بهشهر با بیان اینکه شیطان کارش شیطنت است گفت : ما هم اگر مواظب نکنیم و جلوی برخی که بدنبال نفوذ و ایجاد شکاف هستند را نگیریم خطر جدی میشود،هرچند وجود مولفه هایی مانند تبعیت از مرجع شیعه ،اخلاق اسلامی و حلم و بردباری در این مملکت تاثیر بالایی دارد ولی نباید از شیطان غافل باشیم.

حضرت آیت الله جباری گفت : باید حواسمان باشد که حرفی نزنیم که بر خلاف مصالح مملکت باشد و مسئولین هم باید باهم خوب بمانند که اگر اینگونه نباشند برای همیشه در پیش مردم منفور می شوند.

همچنین ایشان در بخش دیگری از خطبه های نماز در رابطه با اهمیت اشتغال زایی گفتند : باید برای جوانان اشتغال زایی بوجود بیاوریم و جهت محقق شدن این امر باید سرمایه داران سرمایه گذاری کنند و مسئولین هم کمک کنند و  خط فکری درست بدهند تا اشتغال زایی برای جوانان بوجود آید.

حاج سید صابر جباری با اشاره به اینکه دانش آموزان در آمریکا امنیت ندارند افزود: شرایط جهان شرایط خاصی است و ایران در مسائل امنیتی در صدر جهان است در مدارس آمریکا دانش موزان از جلیقه ضد گلوله استفاده می کنند چرا که امنیت ندارند ولی در ایران،مملکت امام زمان دارای امنیت کامل علمی هستیم.

حضرت آیت الله جباری در رابطه با پیشرف ایران گفت: ایران در زمینه ها ی مختلف سیاسی،نظامی ،امنیتی و علمی رشد چشمگیری داشت و باید این رشد و پیشرفت را ستود، ولی ما رشد اخلاقی نداشتیم.

ایشان  ادامه دادند: ما هرچه پیشرفت کنیم و به فضا برویم  اما اخلاق اسلامی نداشته باشیم به مشکل برمی خوریم، ما در مدارس، ادارات، معامله ها و حتی در حوزه ها نیازمند اخلاق هستیم.

امام جمعه بهشهر در پایان خطبه های امروز با تشکر از زحمات مسئولین گفت : این نظام خدمات زیادی داشت و باید این خدمات را به دیگران ارائه دهیم تا شکافی بین مردم و مسئولین ایجاد نشود تا همه بدانند که اسلام دین پیشرف است.

پخش ‍‍فایل صوتی خطبه های نماز جمعه ۴ اسفند

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه ۴ اسفند

 

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


1 + 8 =