گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در مراسم بیست و هشتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)


امام خامنه ای (س) در مراسم بیست و هشتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)

امروز در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره): اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیات و خصوصیات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت به‌مرور وجود دارد. اکثر شما می‌دانید که انگیزه‌هایی برای تحریف شخصیت امام و تحریف انقلاب که بزرگ‌ترین هنر امام بزرگوار بود وجود دارد. ما باید حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفتیم تکرار کنیم تا مجال تحریف را از تحریف‌کنندگان بگیریم.

 امام یک جذابیت‌های شخصی داشت؛ یک جذابیت‌هایی در شعارهای امام وجود داشت؛ این جذابیت‌ها آن‌قدر قوی بود که توانست قشرهای مختلف مردم را از جوان‌ها وارد میدان کند. امام دارای یک شخصیت بسیار قوی و بسیار مستحکم بود. امام دارای صراحت بود، دارای صداقت بود. همه‌ی مخاطبان امام در گفته‌ی او احساس صداقت می‌کردند. امام ایمان و توکلش به خدای متعال در رفتار و گفتار او به‌طور مساوی نمایان بود.

بخشی از جذابیت امام مربوط به اصولی بود که امام ارائه می‌کرد. ازجمله‌ی چیزهایی که امام به مردم ارائه می‌کرد اسلام بود؛ اسلام ناب محمدی. اسلام ناب یعنی اسلامی که نه اسیر و پابند تحجر است، نه اسیر و پابند التقاط؛ این برای جوان مسلمان جذاب بود. ازجمله‌ی مبانی امام، «استقلال»، «آزادی»، «عدالت اجتماعی»، «عدالت اقتصادی» و «بیرون آمدن از چنبره‌ی سلطه‌ی آمریکا» بود. این‌ها مبانی امام بود.

دهه‌۶۰ یعنی دهه اول پیروزی انقلاب و دهه حیات بابرکت امام یک دهه مظلوم است؛ دهه تعیین‌کننده سرنوشت ایران و ایرانی، دهه فوق‌العاده مهم و درعین‌حال ناشناخته که اخیراً مورد تهاجم قرارمیگیرد؛ دهه۶۰ دهه خشن‌ترین تروریسم درکشور است؛ درطول چندسال هزاران نفر بوسیله تروریست‌ها به‌شهادت رسیدند. اما ملت ایران محکم ایستادند و برهمه اینها پیروز شدند. من توصیه میکنم به کسانی که راجع‌به دهه۶۰ قضاوت می‌کنند، جای شهید و جلاد عوض نشود. دردهه۶۰ تروریست‌ها و منافقین وپشتیبان‌های آنان باملت ایران جفاکردند.

اصول امام تمام‌نشدنی است؛ بنابراین امروز هم شعار عدالت اجتماعی و اقتصادی، استقلال، آزادی، مردمسالاری، جداشدن از چنبره آمریکا برای جوانهای ما جذاب است. ما البته در برخی از این شعارها عقب هستیم؛ این را انکار نمیکنیم، اما همت و هدف و آرمان ما همین است.

ببینید وقاحت دشمن ما تا کجاست! رئیس‌جمهور آمریکا در یک نظام قبیله‌ای عقب‌مانده‌ی منحطِ محض در کنار رئیس قبیله می‌ایستد و رقص شمشیر می‌کند؛ آن‌وقت به ۴۰میلیون رأی ملت ایران در یک انتخابات آزاد ایراد می‌گیرد. دوسال و نیم است که شب و روز دارند یمن را بمباران می‌کنند؛ در مقابل ما دشمنانی با این وقاحت، از حقوق بشر اسم می‌آورند و جمهوری اسلامی را به‌خاطر حقوق بشر تحریم می‌کنند. وقاحت از این بالاتر!

بعضی درمقابل شعارهای انقلاب، عنوان عقلانیت را مطرح میکنند؛کانه عقلانیت نقطه مقابل انقلابیگری است؛ این خطاست. عقلانیت واقعی در انقلابیگری است. عقلانیت در این نیست که انسان خود را بعد از رهاشدن از چنبره آمریکا مجددا نزدیک آنها کند؛ میگویند چالش با قدرتها هزینه دارد. بله اما سازش هم هزینه دارد. چالش اگر عقلایی باشد، هزینه اش بمراتب از هزینه سازش کمتر است.

این‌جور نیست که قدرت‌های توطئه‌گر و متجاوز به یک حدی قانع باشند؛ یک حدی را مشخص می‌کنند، وقتی شما در آن حد عقب‌نشینی کردید، تازه یک حرف، ادعا و مطالبه جدید مطرح می‌کنند. شما را باز باهمان فشارها مجبور می‌کنند این مطالبه جدید را هم بهشان بدهید. ما این را در تعاملات چندسال اخیر مشاهده کردیم. انقلابیگری یعنی مسئولین کشور هدفشان را راضی کردن قدرت‌های مستکبر قرار ندهند. هدفشان را راضی کردن مردم، به‌کار گرفتن نیروهای داخلی، تقویت عناصر فعّال در داخل کشور قرار بدهند. این انقلابیگری است.

یک مسئله‌ی بسیار مهم، انتخابات ریاست جمهوری بود که انجام گرفت. بنده باید از صمیم قلب از یکایک آن کسانی که آمدند و بیش از ۴۱ میلیون رأی را در صندوق‌ها ریختند تشکر کنم. این انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی مایه‌ی اعتبار و نشانه‌ی اعتماد عمومی مردم شد. البته بعضی‌ها از روی کج‌فهمی انکار می‌کنند و می‌گویند رأی مردم ربطی به تأیید نظام ندارد؛ چرا آقاجان؛ وقتی در چارچوب نظام رأی می‌دهد یعنی آن را قبول می‌کند و آن را کارامد می‌داند و اعتماد می‌کند.

خوشبختانه شورای محترم نگهبان صحت انتخابات را اعلام کردند؛ البته تخلفات را باید دنبال بکنند؛ اگرچه که این تخلفات به نتایج انتخابات اثری نگذاشته است. آن کسانی هم که موفق نشدند -برخلاف سال ۸۸ که آن مشکلات را برای کشور به وجود آوردند- ظرفیت نشان دادند.

متأسفانه برادران ما در برخی از کشورها به شدت دچار مشکلند؛ در یمن، در سوریه، در بحرین، در لیبی، مسلمان‌ها با دهان روزه دچار مشکلات عظیم هستند. معتقدیم که هم در سوریه، هم در بحرین، هم در یمن، هم در همه‌جای دنیای اسلام، دست‌های دشمن جنگ‌های نیابتی به راه می‌اندازند؛ مردم را با یکدیگر درگیر می‌کنند. راه‌حل این است که با هم بنشینند، صحبت کنند، گفتگو کنند، مذاکره کنند؛ دیگران دخالت نکنند. سلاح از بیرون به کشورها تزریق نشود.

متن کامل بیانات حضرت امام خامنه ای (س)

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


2 + 4 =