گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در خطبه‌های نماز عید فطر و دیدار مسئولان نظام


امام خامنه ای

بحمدالله مردم مؤمن ما، ماه رمضان بسیار خوبی را گذراندند. ماه رمضان پُر از معنویّت، توجّه، توسّل، خشوع و تضرّع.
کسانی، دستهای خبیثی، سعی کردند نوجوان‌های ما را به روزه‌خواری بکشانند، بحمدالله موفّق نشدند و موفّق هم نخواهند شد.

ضیافت الهی، پذیرایی الهی را با خود دارد؛ و پذیرایی الهی در این ماه، نورانیّت دلها است، مغفرت گناهان است، توفیق کارهای بزرگ و نیکو است.
امسال ماه رمضان، سرتاسر کشور نمایشگاه بزرگی بود از نشانه‌های معنویّت‌گرایی مردم.

امسال بخصوص در تهران در حسینیّه‌ها، مسجدها، خیابانها، محلّه‌ها، کوچه‌ها، مردم سفره‌ی افطاری پهن میکردند… این در مقابل آن افطاری‌دادن‌های مسرفانه و مترفانه است… [که] گاهی از سوی بعضی از دستگاه‌های نظام داده میشود که هیچ وجهی ندارد.

متأسّفانه عید مردم در بعضی از کشورها عزا شد… این نتیجه‌ی پرورش دادن تروریسم به‌وسیله‌ی دستگاه‌های امنیّتی و دستهای ناامن دستگاه‌های آمریکا و صهیونیست و انگلیس است.

در برخی از کشورهای اسلامی آتش جنگ برافروخته بود… این دخالت ابرقدرت‌ها بود که این کار را در سوریه و در بعضی از جاهای دیگر انجام دادند.
آفرین به مردم یمن که در روز قدس توانستند آن راه‌پیمایی عظیم را در آن هوای گرم و با وجود بمبارانها به راه بیندازند؛ مرحبا به آن مردم، مرحبا به رهبری حکیمانه‌ی مردم یمن!

[دشمنان] میخواهند دنیای اسلام را درگیر مسائل داخلی خودشان بکنند که مسئله‌ی فلسطین را فراموش کنند.
ما باید بدانیم مبارزه‌ی برای آزادی فلسطین یک مبارزه‌ی اسلامی است، یک مبارزه‌ی همگانی است، یک مبارزه‌ی عربیِ صِرف نیست.

این حقوقها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال نامشروع و گناه است، خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است.
دریافتهای نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده‌ی از قانون هم شده است بایستی اینها را از این کارها برکنار بکنند.

دشمنان نظام اسلامی میخواهند از این قضیّه [دریافتهای نامشروع] یک مستمسکی علیه نظام اسلامی درست بکنند.
وقتی اشرافی‌گری، اسراف، و تجمّل در جامعه وجود داشته باشد و ترویج بشود، این قضایا به دنبالش به وجود می‌آید.

اگر چناچه این قضیّه دنبال‌گیری نشود، اعتماد مردم به نظام کاسته میشود که این فاجعه‌ی بزرگی خواهد بود.

متن کامل بیانات امام خامنه ای (س)

همچنین به مناسبت عید سعید فطر،‌ جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، صبح امروز در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) با رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (س) دیدار کردند که گزیده ای از بیانات به شرح ذیل می باشد:

هیچ کشور اسلامی و حتی کشورهایی که از وجدان انسانی برخوردارند نباید فراموش کنند که فلسطین مسئله‌‌ی اصلی است/ قضایای دیگر و فاجعه‌آفرینی‌ها در جهان اسلام غالباً برای فراموش شدن این مسئله است.

ما در مسئله‌ی بحرین هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کنیم اما نصیحتشان می‌کنیم؛ در بحرین دارند منازعه‌ی سیاسی را به جنگ داخلی تبدیل می‌کنند/ اگر خرد سیاسی و آگاهی دارند، این کار را نکنند و ملت را به مقابله با هم وادار نکنند.

بعضى خیال میکنند اینکه ما بر روى دشمنى آمریکا با ما تکیه میکنیم، ناشى از تعصّب است؛ نه، ناشى از شناخت است، ناشى از تجربه است. ما ۳۷ سال است داریم تجربه میکنیم این دشمنى‌ها را. از اوّل انقلاب اینها کمر بستند به دشمنى امام بزرگوارِ ما و حرکت عظیم او؛ از اوّل انقلاب شروع کردند به توطئه، هنوز هم دارند میکنند: سعى کردند اقوام ایرانى را علیه جمهورى اسلامى بشورانند، موفّق نشدند؛ سعى کردند عناصر وابسته را علیه مردم بشورانند، تا حدودى هم توانستند امّا مردم بر آنها غلبه پیدا کردند؛ تا امروز هم این سعى را دارند میکنند امّا ملّت بیدار است، دولت هشیار است، مسئولین آماده‌اند.

آنچه در یمن دارد اتّفاق مى‌افتد یک فاجعه است، یک فاجعه است. یک سال و چند ماه است که این مردم به یک دلیل واهى به‌وسیله‌ى یک کشور به‌اصطلاح اسلامى دیگر مورد تهاجمند، بمباران میشوند، نه اینکه جبهه‌هاى جنگ بمباران بشود؛ بیمارستان بمباران میشود، خانه‌هاى مردم بمباران میشود، مساجد بمباران میشوند، زیرساخت‌هاى کشور دارد نابود میشود؛ این وضع قابل دوام نیست؛ متجاوز بایستى از تجاوز دست بردارد و دنیاى اسلام باید متجاوز را تنبیه بکند تا کسانى به فکر تجاوز نیفتند.

راه پیشرفت ایستادگى و استقامت است، تقویت ساخت داخلى است، تقویت عزم و اراده‌ى ملّى است و تقویت ارتباط با خدا.

متن کامل بیانات امام خامنه ای (س)

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


5 + 1 =