گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه


دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با حضرت امام خامنه ای (س)

پیگیری حقوق پایمال‌شده‌ی ملت ایران به علت تحریم‌ها، در دستور کار قوه‌ی قضائیه قرار گیرد/ حکم دادگاه‌های آمریکا برای دست‌اندازی به دارایی‌های ایران و تضییع حقوق ملت ایران به‌واسطه‌ی تحریم‌ها، واقعیتی است که باید در سطح جهانی پیگیری قضائی شود.

روز جهانی قدس نزدیک است؛ به فضل الهی روز جمعه، بار دیگر فریاد یکپارچه‌ی دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سراسر ایران و دنیای اسلام بلند خواهد شد و امت اسلامی به فریضه‌ی مهم دفاع از مظلوم عمل خواهد کرد.

جلب رضایت مردم وظیفه‌ای اسلامی و هدفی مبنایی است. «حفظ سلامت قوه‌ی قضائیه» اصلی‌ترین عامل جلب رضایت مردم است/ در داخل قوه‌ی قضائیه باید با افراد متخلف و فاسد، با جدیت و قاطعانه برخورد شود و در این خصوص اطلاع‌رسانی شود.

قوه‌ی قضائیه باید صددرصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند. البته انقلابی‌گری برخلاف نظر و تبلیغ برخی‌ها، تندروی نیست بلکه انقلابی‌گری یعنی «عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن».

دستگاه قضائی از جهت وظایف ذاتی همچون نظارت بر اجرای قانون، و پیشگیری از جرم و همچنین از جهت حضور رئیس قوه‌ی قضائیه در شوراهای عالی و اصلی نظام و تأثیرگذاری در سیاست‌های کلان، دارای اهمیت بسیار بالایی است.

به دلیل این اهمیت مثال‌زدنی، اقدامات و عملکرد قوه‌ی قضائیه همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده و همچنین این قوه، هدف تهاجم‌ها و تبلیغات سوء زیادی قرار دارد.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


3 + = 10