گزیده ای از بیانات حضرت امام خامنه ای (س) در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری


امام خامنه ای (س) در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری

مجلس خبرگان یک موهبت است از طرف پروردگار، چیز عظیمی است.
افرادی که در این مجلس هستند همه‌شان دارای عقبه‌ی مردمی هستند، یا کم یا زیاد.

این مجلس میتواند در جهت هدفهای انقلاب کارهای بزرگی را انجام بدهد… شما میتوانید درباره‌ی مسائل گوناگون قطعنامه صادر کنید؛ درباره‌ی یک مسئله‌ی خاص متمرکز بشوید.
مجلس[خبرگان] بایستی در مسیر انقلاب و هدفهای انقلاب حرکت کند.

هدفهای انقلاب چیست؟ در درجه‌ی اوّل حاکمیّت اسلام است؛ اصلاً انقلاب برای این به‌وجود آمد؛ برای اینکه اسلام حکومت کند.

مقاومت در مقابل سلطه‌ی استکبار، یکی از اهداف انقلاب است. طبیعت استکبار سلطه است، دنبال سلطه است، دنبال فراگیر کردن سلطه است.

اسلام بلاشک قلع‌وقمع‌کننده‌ی ظلم و استکبار است… آن اسلامی میتواند کفر را و استکبار را و ظلم را قلع‌وقمع کند یا او را محدود کند یا از تجاوز و تعدّی او جلوگیری کند که دارای نظام، دولت، نیروی نظامی، رسانه، سیاست، اقتصاد باشد، ابزارهای فراوان در اختیار او باشد.

[دشمنان] هم جنگ سختشان شکست خورد، هم جنگ نرمشان… آنچه در مرحله‌ی سوّم دارد انجام میگیرد جنگ نرم از نوع دیگر است… و آن عبارت است از نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری؛ نفوذ برای تغییر باورهای مردم؛ نفوذ برای تغییر محاسبات.

در یک کلمه: تلاش در این جنگ نرم، زمینه‌سازی برای تهی شدن نظام از عناصر قدرت است.
راه بقای انقلاب، راه پیشرفت انقلاب و راه تحقّق هدفهای انقلاب، به‌معنای وسیع کلمه، عبارت است از اینکه ما کشور را مقتدر کنیم.

اگر کشور قوی شد، از استکبار هم میشود امتیاز گرفت… وقتی شما نوزده هزار سانتریفیوژ را علی‌رغم دشمن به وجود آوردید، به راه انداختید، نسل دوّم و سوّم و چهارمش را تولید کردید، کارهای جنبیِ فراوانِ دیگری را انجام دادید، خب [دشمن‌] مجبور است قبول بکند؛ اقتدار این است.

در اقتصاد، اگر ما قوی شدیم و قدرتمند شدیم، دیگر تحریم معنی ندارد و تحریم یک کار زائدی میشود؛ اگر ما در داخل توانستیم اقتدار اقتصادی به دست بیاوریم، آنها خودشان می‌آیند به دریوزگی، می‌آیند دنبال ارتباط اقتصادی.

در مقابل دشمن هم نباید دچار انهزام روحی شد؛ اصل قضیّه، یکی هم این است. انهزام روحی ضرر دارد؛ هر کسی که در درون خود منهزم شد، در صحنه، قطعاً منهزم خواهد شد. اوّلین شکست هر انسانی، شکست در درون خودش است که احساس کند نمیتواند.

متن کامل بیانات حضرت امام خامنه ای (س)

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 8 = 13