گزیده ای از بیانات حضرت امام خامنه ای (س) در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی


امام خامنه ای (س) در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی

اهمیت امنیت در درجه‌ی اول است/ اگر در جامعه‌ای فقر نباشد اما امنیت هم نباشد زندگی تلخ می‌شود/ اگر امنیت نباشد کارهای لازم در کشور، درس، کاسبی، دیپلماسی و اداره‌ی کشور هم انجام نمی‌شود/ در اقتصاد مقاومتی، امنیت یکی از پایه‌های اقدام و عمل است.

نیروی انتظامی در چند ماه اخیر چند کار مهم را انجام داد: امنیت مراسم دهه‌ی فجر، امنیت انتخابات و عید نوروز/ در تصادفات جاده‌ای آمار کاهش پیدا کرده لکن این هنوز یک نقطه‌ضعفی برای ما و کشور ما است. آمار تلفات جاده‌ای بالا است و باید بیش از اینها امنیت را برقرار کنیم.

مسئله‌ی امنیت اخلاقی مهم است؛ به محیط جامعه باید توجه کرد/ بعضی قمه می‌کشند اما بعضی هنجارشکنی می‌کنند و گناه را رواج می‌دهند؛ این اگر اهمیتش بیشتر نباشد کمتر نیست/ باید به خرید و فروش مواد مخدر، مسئله‌ی معتادان، شرارت و هنجارشکنی توجه شود/ اگر به شکل عقلانی به این نتیجه رسیدید که کاری باید انجام بگیرد، دیگر به مخالفت‌ها کاری نداشته باشید.

در موضوعات مربوط به امنیت اخلاقی، بعد از برنامه‌ریزی دقیق، مستحکم، عقلانی و صحیح، دیگر نباید به مخالفت برخی افراد یا فضاسازی‌های رسانه‌ای توجه شود بلکه باید با توکل بر خدا کار را پیش برد./ باید تصویر یک «یار مهربان و مقتدر» از نیروی انتظامی در ذهن مردم ترسیم شود.

ایجاد دوجریانی، دوفرقه‌ای و دوقطبی از ضربه‌های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن است./ وجود برخی ناهنجاری‌ها و کج‌روی‌ها در جامعه مانند هر کشور دیگری نیز می باشد./ برای تحلیل کلی اوضاع ایران، باید حرکت عمومی را مورد توجه قرار داد که به فضل الهی، این حرکت و نگاه غالب، بسیار خوب است.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


3 + = 10