گزیده ای از بیانات حضرت امام خامنه ای (س) در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان کشور


امام خامنه ای (س) در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان کشور

من از هر اقدامی که در دولت، مجلس و قوه‌ی قضائیه، در جهت منافع مردم و گشایش امور و حل مشکلات مردم باشد، جداً حمایت خواهم کرد، اما مهم این است که احساس شود کاری که انجام می‌گیرد، برای منافع ملی مفید و لازم است.

قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی باید با فرماندهی دولت و معاون اول رئیس‌جمهور، با جلب همکاری همه‌ی دستگاه‌ها و رصد عملکرد بخش‌ها و حمایت جدی از تولید، زمینه‌ساز «اقدام و عمل» در اقتصاد مقاومتی شود/ دستگاه‌هایی که بی‌تفاوت هستند، باید به مسیر اصلی کشانده شوند.

آمریکا نماد بداخلاقی و بد ادایی است و به آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد. برخی کشورهای دیگر غربی نیز همین‌گونه‌اند/ بنابراین باید به توانایی‌های داخلی خودمان اعتماد کنیم.

بدون همکاری، کارهای کشور پیش نخواهد رفت. ما تجربه‌ی زیادی کسب کردیم در طول این سی‌وچند سال؛ اگر مسئولان کشور در یک جهت، در یک هدف -که اهداف کلّی است، اهداف اساسی است، اهداف انقلابی است- با هم، هم‌نظر باشند، اختلاف سلیقه‌ها در صدها مسئله [هم که] وجود داشته باشد، ضرری نمیزند و کار پیش میرود؛

عمده این است که ما به خودمان اتّکاء کنیم؛ اساس کار این است. ما باید به خودمان اتّکاء کنیم؛ به دیگران نمیشود اتّکاء کرد، به بیگانگان نمیشود اتّکاء کرد، نمیشود اعتماد کرد. من مکرّر در دوران همین مذاکرات هسته‌ای -شاید چهار پنج مرتبه یا بیشتر- گفتم به آمریکایی‌ها نمیشود اعتماد کرد.(۳) حالا هم ملاحظه میکنید و می‌بینید؛ حرفهایی که میزنند، اظهاراتی که میکنند و عملکردی که نشان میدهند، کاملاً امضای آن حرفی است که بنده آن‌وقت میزدم؛ یعنی واقعاً نمیشود به اینها اعتماد کرد.

من روی مسئله‌ی تولید تکیه میکنم. مسئله‌ی تولید داخلی را باید خیلی جدّی گرفت؛ یعنی کلید اساسی کارها مسئله‌ی تولید داخلی است. در هر دو بخش، هم بخش وزارتخانه‌ی صنعتی و بازرگانی و هم وزارت کشاورزی، باید مسئله‌ی تولید را جدّی گرفت.

متن کامل بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان کشور (س)

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


8 + = 9