گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور


امام خامنه ای (س) در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور

نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق در جنگ اعتقادی، فرهنگی و سیاسی است. این جنگ بر ما تحمیل شده است/ فرمانده قرارگاه، شخص امام جمعه است و نماز جمعه، قلب فرهنگی هر شهر است.

انتخابات نعمتی بزرگ و از برکات نگاه روشن و عمیق امام بزرگوار است/ انتخابات را نباید خراب کرد/ بعضی‌ها خوششان می‌آید و عادت دارند که از نزدیکی انتخابات دائم بر کوس نامطمئن بودن انتخابات بدمند . این خیلی عادت و مرض بدی است/ انتخابات، انتخابات سالمی است/ از اول انقلاب تا به حال در انتخابات، تخلف سازمان‌یافته مطلقاً وجود نداشته و رفتار همه‌ی دولت‌ها رفتار مسئولانه بوده است.

در زبان‌ها تکرار می‌شود که فلانی گفته که “حق‌الناس”. باید به عمق حق‌الناس برسیم/ حق‌الناس فقط به این معنی نیست که در خواندن آرا تخلف نکنند.

یکی از رعایت حقوق مردم این است که آدم صالح را رد نکنیم و ناصالح را راهش ندهیم/ اگر در انتخابات خبرگان یا مجلس آدمی باشد که صلاحیت قانونی ورود را نداشته باشد و ما اغماض و صرف‌نظر کنیم، این هم باطل کردن و خراب کردن حق مردم است.

حفظ امانت یکی دیگر از موارد حق‌الناس است/ آن کسانی که رأی‌ها را شمارش، ثبت، جمع‌آوری و گزارش می‌کنند و همه‌ی مسئولانی که در کار انتخابات هستند، اندک تخلف آنها، خیانت در امانت است.

بُعد دیگر حق‌الناس رعایت حق در سیاهه‌ها و فهرست‌های پیشنهادی است/ کسانی که این لیست‌ها را می‌دهند ببینند که چه کسی شایسته است؛ رعایت حق را بکنند نه رعایت جناح‌بازی و رفیق‌بازی.

مورد بعدی حق‌الناس مربوط به مردم است/ مردم ببینند که این مجموعه‌هایی که فهرست پیشنهاد می‌دهند کدام قابل اعتمادند و از طرف کجا و چه کسی پیشنهاد شده/ این‌جور نیست که همه از روی صفا و علاقه‌مندی به انقلاب فهرست بدهند.

مسئله‌ی “نفوذ” که درباره‌ی برجام و پس از برجام مطرح کردیم خیلی مسئله‌ی عجیبی است/ اگر عنصر نفوذی به‌شکلی وارد مجلس و خبرگان و دیگر ارکان شود، مثل موریانه از داخل، پایه‌ها را می‌جود/ روشنگری بدون مصداق مشخص کردن و اتهام لازم است.

آمریکایی‌ها به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند؛ آنها دنبال تحول در ایران‌اند/ ما هم دنبال تحولیم، تحول برای اسلامی شدن کامل و رسیدن به اهدافی که حضرت محمد (ص) ترسیم کردند/ آنها تحول ضد تحول ما می‌خواهند/ ملت ایران بایستی ضد خواست دشمن را انجام بدهد و در دهان دشمن بکوبد.

امروز روز حسّاسی است، روزگار، روزگار فوق‌العاده حسّاسی است. یک دستگاه پیگیر و یک جبهه‌ی فراگیر علیه انقلاب اسلامی مشغول کارند؛ پول به بازار می‌آورند، سلاح به بازار می‌آورند، توطئه می‌آورند، به قول خودشان اتاقهای فکر دارند و دائم دارند کار میکنند؛ علّت هم این است که احساس خطر میکنند. حق با آنها است، واقعاً باید احساس خطر کنند؛ چون فکر اسلامی از محدوده‌ی نظام جمهوری اسلامی خارج شده. خودش خارج شده؛

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


6 + = 9