گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار رئیس و مدیران سازمان صداوسیما


امام خامنه ای (س) در دیدار رئیس و مدیران سازمان صداوسیما

حضرت امام خامنه ای (س) رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما:

صداوسیما باید تحلیلی واقع‌بینانه داشته باشد/ برای دستیابی به تحلیل واقع‌بینانه، موقعیت ایران با کشورهای منطقه که در چهار دهه‌ی اخیر زیر سایه‌ی آمریکا زندگی کرده‌اند را مقایسه کنید/ این مقایسه نشان می‌دهد که تسلیم، چه نتایجی دارد و ایستادگی به چه پیشرفت‌هایی منجر می‌شود.‌

علیه ما یک جنگ نرم بسیار حساب شده‌ای وجود دارد. هدف این جنگ استحاله‌ی جمهوری اسلامی است. اصرار به عوض کردن اسم جمهوری اسلامی ندارند/ با صورت کار ندارند، سیرت را می‌خواهند تغییر دهند.‌

جنگ نرم برخلاف جنگ سخت، آشکار، قابل فهم و ملموس نیست و حتی در برخی موارد طرف مقابل ضربه‌ی خود را می‌زند اما جامعه‌ی هدف، دچار خواب‌آلودگی و عدم احساس حمله است.

آنها به‌دنبال تأثیرگذاری بر مردم و تغییر طیف وسیعی از باورهای آنان به‌ویژه جوانان و نخبگان هستند که باورهای اعتقادیِ دینی، سیاسی و فرهنگی مردم از جمله این باورها است.

آنها می‌خواهند با تغییر باور به گذشته، نتیجه بگیرند که لزومی به وقوع انقلاب اسلامی برای از بین بردن آن گذشته، وجود نداشته است.

در همه‌ی تولیدات و فراورده‌های صوتی، تصویری و مکتوب جبهه‌ی مقابل ملت ایران، مقاصد و اهداف جنگ نرم، البته عمدتاً به‌طور غیرمستقیم، پیگیری و القاء می‌شود.

آنها می‌خواهند به جوان امروزی القاء کنند که وضع کنونی کشور مایه‌ی شرمندگی است و رسیدن به پیشرفت در آینده نیز غیرممکن است تا نشاط و تحرک و علم‌آموزی و امید به آینده را از نسل جوان بگیرند.

مهم‌تر از این امکانات و پیشرفت‌های سخت‌افزاری دشمن، لشکرعظیم نخبگان فکری، سیاسی، ادبی، اجتماعی، و فعالان برجسته‌ی ارتباطات و رشته‌های مختلف هنری است که عقبه‌ی نرم‌افزاری قوی و تأثیرگذاری را برای تحقق اهداف جنگ نرم فراهم آورده است.

صداوسیما قرارگاه مقدم و فعال مقابله با جنگ نرم است و مدیران و کارکنان رسانه‌ی ملی، سرداران و سربازان این جنگ نرم هستند.

باید متوجه بود که آنها در تحقق اهداف جنگ نرم، ایران را به جهانیان و حتی به خود ایرانیان واژگونه معرفی می‌کنند ضمن اینکه تصویر رسانه‌ای آنها از جهان نیز کاملاً مغرضانه است.

باید موقعیت کنونی ایران را با موقعیت آمریکا در حدود چهل سال پس از اعلامیه‌ی مهم استقلال آن کشور و موقعیت فرانسه پس از ۴دهه از انقلاب کبیر فرانسه مقایسه کرد تا شرایط امروز ایران و پیشرفت‌های چشم‌گیر کشور بهتر درک شود.

متن کامل بیانات امام خامنه ای (س)

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


2 + = 9