گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار خانواده‌های شهدای ۷ تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران


امام خامنه ای خانواده‌های شهدای 7 تیر

یکی از برکات انقلاب اسلامی، بازتولید معارف اساسی اسلامی در این زمان است.

شهیدان بشارت میدهند به کسانی که به آنها ملحق نشدند – مثل من و شما – که در این راه نه بیم هست، نه اندوه هست؛ هرچه هست بهجت، ابتهاج، نشاط، روحیّه و امید است.

عکس آنچه دشمن از حادثه هفتم تیر انتظار داشت به وقوع پیوست. ملّت متّحد شد؛ مسیر انقلاب در یک مسیرِ واقعی قرار گرفت، در مسیر صحیح قرار گرفت؛ دشمنان ملّت افشا شدند، رسوا شدند.

امروز هم شهدا در حال تقویت روحیّه‌ی ملّت ایرانند. همین چند روز قبل از این، ۲۷۰ شهید وارد تهران شدند و شما دیدید چه حادثه‌ای درست شد؛ چه شوری، چه هیجانی! نقطه‌ی مقابل دلسردی‌ها، نومیدی‌ها، رکود و رکونها؛ تحرّک، آمادگی، شوق، عشق، آرمان‌گرایی؛ این کار شهدا است.

ما روی مسئله‌ی شهدایمان انصافاً کم‌کاری کردیم…. به نظر میرسد که این کار را هم بایستی سپرد به جناح فرهنگیِ مؤمنِ انقلابیِ مردمیِ خودجوش … با زبان هنر، با زبان تصویر، با استفاده‌ی از ابزارهای جدید باید بتوانند حادثه هفتم تیر را، کسی مثل شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر را در دنیا معرّفی کنند.

امروز کشور به شناخت دشمن [نیاز دارد]. دشمنان جهانی که خودشان را به‌وسیله‌ی انواع و اقسام اقلام آرایشیِ رسانه‌ای و تبلیغاتی بزک میکنند و در مقابل چشم قرار میدهند، بشناسیم؛ آمریکا را بشناسیم.

آن کسانی که امروز سعی میکنند از این هیولا – که سیاستهای آمریکایی و سیاستهای بعضی از دنباله‌روان آمریکا است – یک چهره‌ی موجّهی معرّفی کنند، اینها دارند خیانت و جنایت میکنند.

ملت ما احتیاج دارد خودرا آماده کند برای مواجهه؛ این مواجهه همیشه مواجهه در میدان جنگ نظامی نیست، دشوارتر از آن مواجهه در میدان جنگ نرم، فرهنگ، سیاست و زندگی اجتماعی است.

ملّت عزیز ایران، امروز به پیام شهیدان نیازمند است؛ این پیام امیدبخش، افشاگر، سرشار از ابتهاج معنوی و روحیّه‌ی معنوی که شهدا به ما میدهند.
ملّت، مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا است؛ همه مدیونیم. آن کسانی که این را کتمان کنند، آن کسانی که حاضر نیستند نام شهیدان به عظمت برده بشود… اینها بیگانگان از مصالح این ملّتند؛ اینها اجنبی‌اند.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


2 + = 10