گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی


بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی

نمایندگی مجلس، مسئولیت در دولت، نیروهای مسلّح و قوّهی قضائیه چیزهایی است که اوّلین وظیفه ای که به ما متوجّه میکند عبارت باشد از وظیفه ی ایجاد ارتباط و اتّصال محکم‌تر با خدای متعال، ایجاد بندگی خالصتر و بهتر؛ از این نباید غفلت کنیم.

آنچه برای ما باید مهم باشد و در مدّنظر ما قرار بگیرد، این است که ما چه کار کنیم که به وظیفه ی الهی خودمان عمل کرده باشیم؛ تعبّد ما، اخلاص ما، عمل ما، عمل صالح ما تأمین شده باشد. این، آن وظیفهای است که مسئولین، خیلی باید به آن توجّه کنند.

خودمان را باید آماده کنیم برای پاسخگویی؛ تلاش کنیم. حالا بالاخره خدای متعال هم «غَفورٌ رَحیم» است لکن این غفران و رحمت، برای تنبلها، برای بی اعتناها، برای لاابالی ها خیلی بعید است.

این یک سالی که حالا فرصت هست مغتنم بشمریم، تلاش کنیم، کار کنیم، زحمت بکشیم. با همین معیارها، با همین میزانها، با میزان رعایت حقّ الهی، لسان صادق، نظر حق، دل شائق، با این میزانها حرکت بکنیم.

یک توصیه مربوط به نحوه ی رفتار دوستان – آقایان و خانمها – در این سال آخر است؛ مراقب باشید که عامل انتخاباتِ آخر سال، بر نحوهی اقداماتی که در این سال میکنید، اثر نگذارد.

توصیهی دوّم مربوط به برنامه ی ششم است… برنامه ی ششم با دقّت مورد توجّه قرار بگیرد… آن آخر کار، یک حالت بی حوصلگی دست میدهد؛ این آفت، دامان برنامه ی ششم را نگیرد.

یک توصیه ی دیگر، مسئله ی تعامل است؛ تعامل با دیگر قوا، بخصوص با دولت.

اینکه ما طرف مقابل را از اوّل متّهم کنیم که بنایش بر فلان کار خلاف است – یا بنایش بر سازش است یا بنایش بر خیانت است یا بنایش بر سوءِاستفاده ی شخصی است – این نمیشود؛ با این نگاه، تعامل امکانپذیر نخواهد بود.

توصیه ی چهارم، مسئله ی مهمّ اقتصاد مقاومتی است. در مورد اقتصاد مقاومتی، خوشبختانه در کشور همزبانی هست، [امّا] مشکل ما در همدلی است … یعنی از بُن دندان به مسئله ی اقتصاد مقاومتی باید باور آورده شود.

این را می‌دانم دچار کمبود منابع هستیم و تحریم هم در کمبود منابع تأثیر داشته/ راه علاج را پیدا کنید. راه‌حل صرفه‌جویی است. اولویت‌ها را باید رعایت کرد/ بن‌بستی وجود ندارد. کمبود منابع گره بازنشدنی نیست/ کمبود منابع نباید بهانه‌ای شود که نمی‌شود کار کرد.‬‌

اگر ما توانستیم تولید را در داخل تقویت کنیم، از ظرفیتهای داخلی به معنای حقیقی کلمه استفاده کنیم، حلّ مسائل بیرونی آسان خواهد شد.
اینجور نیست که همه ی مسائل ما با غرب، با آمریکا، با صهیونیسم، با گردن کلفتهای اقتصادی دنیا فقط همین مسئله ی هسته ای باشد.

شاکله ی مجلس شورای اسلامی باید بنای مرتفع مواضع اصولی باشد. معیار هم، فرمایشات، وصیت نامه ی و بیانات امام است … اگر این شد، آنوقت در پرتگاه هولناک فرو غلتیدن در نظام سلطه ما دچار نخواهیم شد.

در مورد مسائل هسته ای، مواضع، همان چیزهایی است که ما علناً اظهار کردیم … آن چیزهایی که علناً گفته شده، دقیقاً همان چیزهایی است که به مسئولین هم همانها گفته شده؛ هم زباناً گفته شده، هم کتباً گفته شده؛ مواضع اساسی نظام اینها است.

برادران ما مشغول کارند، مشغول تلاشند، واقعاً عرق میریزند، در این زمینه ها دارند کار می کنند؛ بایستی انشاءاللَّه به امید خدا و با توکل به خدای متعال بر همین مواضع پافشاری کنند و بتوانند آن چیزی که مصلحت کشور و مصلحت نظام است، انشاءاللَّه تأمین کنند.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 8 = 13