گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار جمعى از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهورى اسلامى ایران‌


امام خامنه ای (س) در دیدار جمعى از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهورى اسلامى ایران‌

بدون شک یکی از برجسته‌ترین و مفیدترین اقدامات و ابتکارات امام بزرگوار، اعلام «روز ارتش» بود.
بیست و نهم فروردین یعنی ارتش متعلّق است به ایران، به انقلاب، به مردم؛ و در خدمت هدفهای مردم و در خدمت هدفهای انقلاب ایستاده است.
یکی از خصوصیّات ارتش جمهوری اسلامی ایران، بصیرت انقلابی و دینی و پایبندی دینی است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نظامی وابسته‌ی به جمهوری اسلامی، پایبند به تعهّدات اسلامی‌اند؛ نه در پیروزی طغیان میکنند، نه در هنگام خطر دست به کارهای ممنوع و ابزارهای ممنوع میزنند.
امام به ما گفتند که اگر خواستید به یک نقطه‌ی غیر نظامی – غیر پادگان و امثال اینها – بزنید، حتماً باید قبلاً به‌وسیله‌ی رادیو اعلام بکنید که ما میخواهیم فلان‌جا را بزنیم تا مردم کنار بروند. شما ملاحظه کنید؛ یک چنین تقیّداتی در دنیا معمول نیست.
ما اگر گفتیم – که گفته‌ایم – که از سلاح هسته‌ای استفاده نمیکنیم، به‌خاطر همین تقیّدات[دینی] است، به‌خاطر همین پایبندی به تعبّد اسلامی و مقرّرات و قوانین اسلامی است.
خصوصیّت نیروهای مسلّح ما این است که به مبانی اسلام و قوانین الهی که در همه‌جا قانون الهی رایج است – حتّی در جنگ، یا در صلح – پایبند است.
یک خصوصیّت دیگری که باید نیروهای مسلّح ما به آن توجّه داشته باشند، مسئله‌ی عمل به آیه‌ی شریفه‌ی «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ» است. معنای این آیه این است که غافلگیر نشوید؛ اگر دشمنی به شما حمله کرد، شما بر اثر کمبود امکانات، کمبود سلاح و مهمّات، کمبود آمادگی، خسارت تحمّل نکنید.
پیشرفتهای کشور در زمینه‌های تسلیحاتی و آمادگی‌های رزمی باید همچنان طریق پیشرفت را ادامه بدهد؛ دشمنان ما این را نمیخواهند.
امروز دشمنان ما، جمهوری اسلامی را متّهم میکنند به دخالت در اینجا و آنجا، که این خلاف واقع است؛ چنین چیزی وجود ندارد؛ ما در هیچ‌جا دخالت نمیکنیم. ما در آنجایی که مورد تهاجم قرار بگیریم البتّه دفاع میکنیم، دفاع جانانه، امّا دخالت نمیکنیم.
طرف مقابل با وقاحت تمام ما را تهدید نظامی میکند؛ باز چند روز قبل از این یکی از آنها دهن باز کرد و راجع به گزینه‌های روی میز و گزینه‌ی نظامی بنا کرد حرف زدن. خب این لاف را میزنند، این غلط زیادی را میکنند، آن‌وقت میگویند جمهوری اسلامی قدرت دفاع را از خود سلب کند؛ این حرفی که آنها میزنند ابلهانه نیست؟
جمهوری اسلامی برای هیچ کشوری تهدید نیست؛ ما برای همسایه‌های خودمان هم هیچ‌وقت تهدید نبودیم، چه برسد به جاهای دوردست؛ این را تاریخِ نزدیک ما به‌طور واضح نشان میدهد… حتّی [جمهوری اسلامی] در موارد زیادی بدرفتاری‌های برخی از همسایگان را هم با بزرگواری تحمّل میکند.
امروز بزرگ‌ترین مایه‌ی تهدید در دنیا رژیم آمریکا است؛ آمریکا دنیا را ناامن کرده است. در این منطقه‌ی ما، ناامن‌کننده، رژیم صهیونیستی است که سگ زنجیری آمریکا است؛ اینها هستند که دنیا را ناامن کرده‌اند.
امروز این حوادث گریه‌آور در یمن جاری است و آمریکایی‌ها و غربی‌ها از ظالم حمایت میکنند؛ ناامنی از ناحیه‌ی آنها است.

مشاهده متن کامل بیانات امام خامنه ای (س)

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 3 = 5