گزیده ای از بیانات حضرت امام خامنه ای (س) در حرم مطهر رضوی


حضرت امام خامنه ای (س) در حرم مطهر رضوی

در نخستین روز از سال ۱۳۹۴، حضرت امام خامنه‌ای (س) رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که در رواق امام خمینی(ره) و صحن های مجاور گرد آمده بودند، در سخنان مهمی به تبیین شعار امسال، «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» پرداختند و با تاکید بر وظیفه‌ی دو جانبه‌ی حمایت مردم از دولت قانونی و مشروع و همچنین لزوم سعه صدر مسئولان در مقابل انتقاد های منطقی، به چهار پایه اصلی هندسه نظام اسلامی و فرصت ها و چالش های پیش روی نظام اشاره کردند.

گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) :

اسلام از ما هم افزایی وانسجام میخواهد/دولتها در نظام اسلامی باید موردحمایت مردم قرار گیرند،حتی از سوی کسانی که به آن رای ندادند/این حرف لب معنای انسجام اسلامی درکشور اسلامی ماست.

برخورد‌ها نه از سوی مردم و نه از سوی مسئولان تحقیر آمیز نباشد/ دلواپس بودن جرم نیست اما به معنای متهم کردن و نادیده گرفتن زحمات و خدمات نباشد/ دولت و طرفداران دولت و کسانی که ابراز دغدغه و دلواپسی می‌کنند،‌ اهانت نکنند/ از همه دولتها و از این دولت حمایت کرده و میکنم البته چک سفید امضا هم به کسی نمیدهم.

یکی از بزرگ ترین چالش‌های کشور امروز مسئله اقتصاد ملی است. دشمن با فشار اقتصاد می‌خواهد مردم را در مقابل دولت و نظام قرار دهد و امنیت بی‌نظیر کشور را به‌دست مردم از بین ببرد.

این نگاه که سیاست خارجی را تغییر دهیم، با مستکبر کنار بیائیم و تحمیل را بپذیریم تا اقتصاد رونق پیدا کند، کاملاً عقیم و بی‌فایده است.

این که آمریکایی ها تکرار می‌کنند ما با ایران قرارداد می بندیم بعد نگاه می‌کنیم اگر عمل کردند تحریم‌ها را برمی داریم، ما این را قبول نداریم. این خدعه آمریکایی‌است.

رفع تحریم‌ها جزو موضوع مذاکره است نه نتیجه مذاکره. مسئولان ما صریحا گفتند که رفع تحریم‌ها باید بدون هیچ فاصله ای در هنگام رسیدن توافق انجام شود.‬

مشاهده متن کامل بیانات امام خامنه ای (س)

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 3 = 12