گزیده ای از بیانات حضرت امام خامنه ای (س) در دیدار مردم آذربایجان


حضرت امام خامنه ای (س) در دیدار مردم آذربایجان

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی صبح امروز (۱۳۹۳/۱۱/۲۹) با حضرت امام خامنه‌ای (س) در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) دیدار کردند.

گزیده ای از بیانات :
باید کار جدی انجام بگیرد. ما میتوانیم علیه تحریم ایستادگی کنیم و هدفهای دشمنان را ناکام بگذاریم. اگر نکنیم دشمن برای برنامه هسته‌ای ما شرط میگذارد و تحریم میکند.

دشمن از حربه تحریم دارد حداکثر استفاده را میکند. هدفشان این است که حرکت مردم را متوقف کنند/ بنده عقیده ام این است اگر مسئله هسته ای همانطور که آنها دیکته میکند هم پیش برود باز هم تحریمها برداشته نخواهد شد؛ چون با اصل انقلاب مخالفند.

در ائتلاف مزورانه‌ای که علیه داعش تشکیل دادند، نامه نوشتند به وزارت خارجه ایران که ما از داعش حمایت نمیکنیم. اما عکس‌های کمک تسلیحاتی امریکا به داعش در اختیار مجاهدین انقلابی بود.‬

باید اتکا بودجه به نفت قطع شود و تکیه به تولید داخلی یعنی درآمد تولیدی مردم و مالیات باشد/ مالیات فریضه است/ ما امروز از ضعفا مالیات میگیریم اما فلان سرمایه دار فرار مالیاتی دارد. این جرم است.

من واقعا زبانم قاصر است که از مردم عزیزمان تشکر کنم و توصیف کنم حضور مردم در ۲۲بهمن را/ در اغلب نزدیک به همه مراکز استان جمعیت از سال گذشته بیشتر بود/ درشهرهایی مردم در سرما و برف و باران و درجاهایی مثل اهواز در طوفان خاک آمدند و راهپیمایی کردند.‬

اگر بنابر تحریم باشد درآینده ملت ایران آنهارا تحریم میکند/ بیشترین مجموع نفت وگاز دنیا برای ایران است. گازی که دنیا و اروپا به آن احتیاج دارد/ ایران میتواند آنها را تحریم کند اگر لازم باشد.

تولیدکننده‌ی ما، بنگاه‌دار ما سعی کند با کم کردنِ ریخت‌وپاش، هزینه‌ی تولید را کم کند، کیفیّت را بالا ببرد؛ این میشود بهبود بهره‌وری./یک مسئله‌ی مهمّ دیگر، استفاده‌ی حدّاکثری از ظرفیّتهای داخلی است.

محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند./اجتناب از اسراف هم یک سرفصل دیگر است؛

شرکتهای دانش‌بنیان؛ که بنده روی این شرکتهای دانش‌بنیان تکیه میکنم.

ملّت ایران بدون تردید در آینده‌ای که آن آینده ان‌شاءالله خیلی دور نخواهد بود و شما جوانهای عزیز قطعاً آن آینده را مشاهده خواهید کرد، از همه جهت در قلّه‌های شرف و افتخار خواهد بود.

مشاهده متن کامل بیانات حضرت امام خامنه ای (س)

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


9 + = 17