گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار با اعضای هیأت دولت


دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با حضرت امام خامنه ای (س)

حضرت امام خامنه‌ای (س) در بخش اول سخنان خود، با استناد به بخش‌هایی از فرمان حکومتی حضرت امیرالمؤمنین علی علیه ‌السلام به مالک اشتر، توصیه‌هایی کلی در خصوص مراقبت از بیت‌المال و حساس بودن نسبت به چگونگی استفاده از آن، و نیز پرهیز از «اقدام شتاب‌زده در هنگام عصبانیت، تندی اخلاق، تیزی زبان و نخوت و غرور»، بیان کردند و افزودند: حضرت علی‌علیه‌السلام تنها راه رهایی از این صفات و رفتارهای ناپسند را، مالک شدن انسان بر نفس خود از طریق ارتباط قلبی و معنوی و عملی با خداوند متعال می‌دانند.

ایشان تلاوت همراه با تدبر در قرآن و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و اعمال این ماه را از مهم‌ترین راه‌ها برای ارتباط با خدا و تسلط بر نفس برشمردند.

رهبر انقلاب اسلامی پس از بیان نکاتی اخلاقی، به موضوع فرهنگ و دغدغه‌های فرهنگی اشاره کردند و با تأکید بر این‌که خطاها و اشتباهات فرهنگی به‌راحتی قابل جبران نیست، گفتند: ضروری است در عرصه‌ی فرهنگی، سیاست‌های نظام به‌درستی درک و اِعمال شود.

حضرت امام خامنه‌ای (س) تأکید کردند: هرگونه تغییر مسیر فرهنگ از چهارچوب نظام اسلامی، موجب برهم خوردن انتظام فکری و هویت واقعی جامعه خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به حوادث تأسف‌بار غزه و کشتار بی رحمانه‌ی مردم به‌ویژه زنان و کودکان فلسطینی، موضع‌گیری رئیس‌جمهور و اقدامات دولت را بسیار مناسب و بجا دانستند و تأکید کردند: مسائل غزه واقعاً مصیبت‌بار است و رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از غفلت دنیای اسلام، این فجایع را مرتکب می‌شود.

حضرت امام خامنه‌ای (س) خاطرنشان کردند: کشتار مردم غزه به‌دست صهیونیست‌های غاصب، باید دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را به خود بیاورد تا دست از اختلاف بردارند و با یکدیگر متحد شوند.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 7 = 8