گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار با مسئولان و جمعی از محققان جهاد دانشگاهی


امام خامنه ای (س) در دیدار با مسئولان و جمعی از محققان جهاد دانشگاهی ، مقام معظم رهبری

شعار «ما میتوانیم» در صدها عرصه گوناگون ثابت شده اما ریشه فرهنگ غلط «ما نمیتوانیم» هنوز وجود دارد / متاسفانه هنوز در زمینه های متعددی نگاه به بیگانگان است.

اگر بخواهیم پیشرفت کنیم کار و مدیریت جهادی لازم است / این چیزی است که در زمینه های گوناگون کشور از جمله در زمینه سیاسی،اقتصادی و تعاملات جهانی لازم داریم.

برای پیشرفت، چیزهایی را حتما باید یاد بگیریم؛ نه عارمان می‌آید و نه بد می‌دانیم که یاد بگیریم. دانش را باید فرا گرفت اما دانش را، نه جهت‌گیری‌ها و ارزش‌هایی که با دانش و فناوری مخلوط می‌کنند.

در بیرون محیط دانشگاه، پیچ و خم سیاسی و چپ روی و راست روی غلط وجود دارد. نباید بگذارید جهاد دانشگاهی دچار این پیچ و خم‌ها شود. راه درست و راه انقلاب را طی کنید. این دگردیسی‌هایی که انسان در محیط سیاسی مشاهده می‌کند که کسانی با انگیزه‌های تند سیاسی حرکت می‌کردند، ناگهان و البته نه چندان ناگهان جهت گیری‌شان عوض شد و امروز بدیهیات جهت‌گیری انقلابی برای آنان بیگانه است.

عناصر جوان انقلابی را در مجموعه‌ی دانشگاهی کشور تقویت و تشویق کنید. آنها را به پیمودن راه آرمان‌های انقلاب تشویق کنید و ثابت قدم کنید. یکی از کارهای مهم، ساختن و پرداختن انسان‌هایی است با تدین و با جهت گیری انقلاب.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 3 = 7