گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهاى اسلامى


 امام خامنه ای (س)در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهاى اسلامى - مقام معظم رهبری

اگر جامعه‏ى اسلامى به کارگیرى اندیشه و خِرَد را در میان خود یک امر رایج قرار بدهد، عمده‏ى مشکلات بشر و جامعه‏ى اسلامى حل خواهد شد.

در آفریقا در یک مرکزى، در یک کشورى، کسى به‌خاطر مسلمان بودن مورد قتل و تجاوز و ظلم قرار میگیرد. در نقطه‌ى دیگرى کسانى به نام اسلام دخترهاى مردم را میدزدند و فرار میکنند؛ اینها به‌خاطر این است که پیام اسلام براى مسلمانان جا نیفتاده است

ما مسلمانها باید قرآن را، اسلام را درست بفهمیم و با میزان عقل و خِرَد خودمان ، به اعماق تعالیم پیامبراسلام برسیم.

وقتى قرآن را مهجور کردیم، مجموعه‏ى مفاهیم قرآنى را که یک منظومه‏ى کامل براى زندگى انسان است، درست ندیدیم، آن‏وقت لغزش پیدا میکنیم.

امروز در دنیا دشمنانى به‏صورت علنى با اسلام مقابله میکنند؛ مقابله‏ى آنها در درجه‏ى اوّل با ایجاد اختلاف، بین مسلمانان است. 

عمیق‏ترین اختلافها و خطرناک‏ترین اختلافها، اختلافهاى عقیدتى و ایمانى است.

امروز در دنیاى اسلام براى اینکه دستگاه‏هاى استکبارى به هدفهاى استکبارى خودشان برسند، براى اینکه رژیم غاصب صهیونیستى را محفوظ نگه‏دارند، در میان مسلمانان اختلاف ایجاد میکنند؛ شیعه‏هراسى به‏وجود مى‏آورند، ایران‏هراسى به‏وجود مى‏آورند.

آنچه امروز دستگاه‏هاى سیاسى غرب ترویج میکنند، همان جاهلیّتى است که بعثت پیغمبر براى زدودن آن – از محیط زندگى بشر – به‏وجود آمد. 

یکى از نشانه‏هاى جاهلیّت اُولى‏، تبرّج زنانه است. امروز یکى از عمده‏ترین مظاهر تمدّن غربى، همین تبرّج است؛ این همان جاهلیّت است، منتها جاهلیّتى که توانسته است خود را با سلاح تبلیغات مدرن مجهّز بکند، حقایق را از چشم مردم بپوشاند؛ اینها را باید ما مسلمانها بفهمیم و بدانیم.

دنیاى اسلام امروز احتیاج دارد به شناختن حقیقى جبهه‏ى دشمن امّت اسلامى؛ دشمنانمان را بشناسیم، دوستانمان را بشناسیم.

امروز دنیاى اسلام به این بصیرت احتیاج دارد، به این تدبّر و اندیشه احتیاج دارد، به اثاره‏ى دفائن عقول احتیاج دارد: وَ یُثیروا لَهُم دَفائِنَ العُقول.

نیاز مهمّ دیگر دنیاى اسلام اتّحاد است؛ باید از اختلافات جزئى، سلیقه‏اى، عقیدتى عبور کرد و امّت واحده تشکیل داد: اِنَّ هذِهِ اُمَّتُکُم اُمَّةً وَحِدَةً وَ اَنَا رَبُّکُم فَاعبُدون

به نظر ما بیدارى اسلامى به وجود آمده است؛ سعى شد که این بیدارى را سرکوب کنند و یک جاهایى هم سرکوب کردند امّا بیدارى اسلامى سرکوب شدنى نیست. 

بحمدالله نظام جمهورى اسلامى از آغاز تا امروز در مواجهه‏ى با دشمنان به وعده‏ى الهى اعتماد کرده است؛ مثل بى‏ایمانان و کفّار، سوء ظن به وعده‏ى الهى نشان ندادیم؛ لذا پیروز شدیم.

مشاهده متن کامل بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشور های اسلامی

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


2 + = 11