گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار با شرکت‌کنندگان در هفتمین همایش ملی نخبگان جوان


حضرت امام خامنه ای (س) دردیدار نخبگان جوان

گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س)

در دیدار با شرکت‌کنندگان در هفتمین همایش ملی نخبگان جوان

حضرت امام خامنه ای (س) دردیدار نخبگان جوان: شما مهندسان پیشرفت آینده کشور هستید/ سیاست و گفتمان پیشرفت علمی با شتاب بالا یک سیاست بنیادی برای نظام است/پیشرفت واقعی یک کشور جز با علم امکان پذیر نیست.

حرکت پرشتاب علمی نباید از دور بیفتد/معاونت علمی رییس جمهور بسیار مهم است/توصیه من به معاونت علمی این است که کار را از صفر شروع نکنید، خلأها را پیدا کنید و قوتها را از دست ندهید.

این حوادث ۲سال اخیر منطقه بسیار مهم بود/غربیها خیال میکنند که آن را سرکوب کردند اما هنوز تمام نشده/یک پیچ تاریخی بود که منطقه در حال عبور از آن است و سرنوشت آن هنوز نهایی نشده است/این به برکت قیام ملت ایران بود.

بعضى از کشورها ممکن است تولیدات زیرزمینىِ خودشان را، نفت خودشان را، بشکه‌هاى نفت را، منتقل کنند به صاحبان ثروت و علم در دنیا، محصولات آنها را بخرند، یک ظاهرِ پیشرفتى هم ممکن است به‌وجود بیاید امّا این پیشرفت نیست؛ پیشرفت آن‌وقتى است که “درون‌زا” باشد، آن‌وقتى است که متّکى به استعداد درونى یک ملّت باشد. وزن و اعتبار کشورها و دولتها و ملّتها هم وابسته‌ى به همین درون‌زایى است.

یک نکته‌ى اساسى و مهمّى هم در اینجا وجود دارد و آن نکته‌ى تقوا و پرهیزگارى است. جامعه‌ى نخبگانىِ ما – دخترها، پسرها، جوانها عموماً؛ اساتید آنها – در سایه‌ى تقوا و پرهیزگارى و پاکدامنى و توجّه به خدا توانایى‌هایشان مضاعف خواهد شد، توانایى‌هایشان مضاعف خواهد شد، پیشرفتهایشان آسان خواهد شد.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


9 + = 12