گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى


دیدار امام خامنه ای (س) با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س)

در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

حضرت امام خامنه ای (س) : یکى از بخشهاى مهمّ کارنامه‌ى سپاه، انقلابى زیستن و انقلابى ماندن است؛ یعنى حوادث، جریانات نتوانست این تشکیلات قوى‌بنیه را از مسیر اصلى و درست، به بهانه‌ى اینکه دنیا تغییر کرده، منحرف کند؛ بهانه‌هایى که میشنوید و مى‌بینید براى وادادگى و پشیمانى مى‌آورند.

مکرّر عرض کرده‌ایم کار سپاه متّکى به معنویّت است؛ معنویّت منافات با پیشرفتهاى علمى و ابتکارات گوناگون علمى و عملى و شیوه‌هاى نو و سازماندهى‌ هوشمندانه ندارد… معنویّت منافات ندارد با پرداختن به اصول مادّى کار و تنظیم درست کار؛ بایستى این معنویّت را حفظ کرد.

کارنامه درخشان سپاه نمایشگر تجربه یک ملت است/سپاه بعنوان یک موجود زنده باید بداند از چه میخواهد پاسداری کند،لزومی ندارد سپاه در عرصه سیاسی پاسداری کند اما باید عرصه سیاست را بشناسد.

اینکه بخواهیم چالش انقلاب را به چالشهای جناحی فرو بکاهیم، سهل انگاری است. چالش اساسی انقلاب این است که انقلاب یک نظم جدیدی را برای بشریت ارائه کرده است/ پیام انقلاب، مقابله با نظام سلطه است، نظام سلطه تقسیم دنیا به ظالم و مظلوم است.

هیچ کس در چشم این دشمنان منفورتر از چهره‌ى درخشان و آفتاب فروزان امام بزرگوار ما نبود… هر کس در پایبندى به ارزش اصلى که هویّت سیاسى انقلاب را معیّن میکند – لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون – پایبندتر باشد همان‌قدر براى آنها مبغوض است.علت این دشمنی اشخاص نیستند بلکه هویت است.

من مخالف حرکتهای صحیح دیپلماسی نیستم،بنده معتقدم به همان چیزی که سالها پیش نامگذاری شد به «نرمش قهرمانانه»/کشتی گیری که بدلیل فنی نرمشی انجام میدهد،نباید یادش برود که حریف و دشمنش کیست.

ما گفته‌ایم «ساخت درونى نظام» باید استحکام پیدا کند، «علم» بایستى رشد پیدا کند؛ «تولید داخلى» بایستى اساس کار باشد؛ «نگاه خوشبینانه به استعداد بومى کشور» بایستى جدّى باشد، استعدادها پرورش پیدا کند؛ اینها پایه‌هاى اصلى کار است.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 5 = 11