بیانات امام خامنه ای(س) در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در روز عیدفطر


امام خامنه ای (س)

گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س)

در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی

باید قدر بدانیم این روح توسل و تذکرى که در کشور ما بحمدالله وجود دارد و در بسیارى از اوقات سال – بخصوص در ایام ماه مبارک رمضان و لیالى قدر – و مناسبتهاى عزیزى از این قبیل، جلوه و بروز بیشترى پیدا میکند.

لازم میدانم به مناسبت همین عظمتى که این ایام دارد، به مسئولین محترم کشور، مجموعه‌ى تازه‌نفسى که مسئولیتهاى کشور را برعهده گرفتند، این توصیه را بکنم که در طول این راه دشوار، از همین سلاح ذکر و توجه و توسل به خداوند متعال و اعتماد به خدا استفاده کنند.

اگر توانستیم راه کمک الهى را به سوى خود و به روى خود باز کنیم، هیچ مشکلى وجود نخواهد داشت که قابل حل نباشد. 

نمیشود تنبلى کرد، و امیدوار به رحمت الهى بود. هدایت الهى، ، لطف الهى آن وقتى است که ما همه‌ى موجودى توان خود را وارد صحنه کنیم.

شما امروز ملاحظه کنید ملت ما، کشور ما، نسبت به همه‌ى دوره‌هاى گذشته، در نقطه‌ى مقدم قرار دارد؛ پیشرفت جزو ذات حرکت ملت ایران شده است.

ما در منطقه‌اى قرار گرفته‌ایم که متأسفانه در متعددى از کشورهائى که پیرامون ما هستند، مشکلاتى وجود دارد، که غالباً هم این مشکلات تزریق شده و تحمیل شده‌ى از سوى دیگران و از سوى بیگانگان است.

امروز هم راه علاج این است که خود ملتها تصمیم بگیرند، بیگانگان دخالت نکنند. علاج حوادثى که امروز در این منطقه وجود دارد، صرفاً این است.

ملتها میتوانند با حکمت نخبگانِ خودشان و با هدایت پیشروان و پیشوایانِ خودشان و عقلاى قوم، راههاى خلاص را پیدا کنند.

ملت ایران به فضل پروردگار، به حول و قوه‌ى الهى، با روحیه‌ى ایمان، با روحیه‌ى اتحاد و انسجام و وحدتى که به برکت دین در خدمت و در اختیار آنها است، توانسته‌اند این راه را طى کنند. توطئه‌اى که در کشورهاى دیگر کردند، در اینجا این توطئه‌ها اثر ندارد.

من توصیه‌ام به مسئولان کشور، به نخبگان سیاسى، به برگزیدگان و برجستگان دینى، به آنهائى که منطقه‌ى نفوذ کلمه‌اى در میان مردم دارند، این است: تا آنجا که میتوانند، بر روى این اتحاد و انسجامِ باارزش ملت ایران تکیه کنند.

ایمان به خدا و اتحاد، دین و اتحاد کلمه؛ این دو چیز است که میتواند کشورها را، ملتها را روى پاى خودشان نگه دارد؛ قدرت مقاومت به آنها بدهد؛ و ملت ایران بحمدالله از این دو برخوردار است.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


8 + = 14