دومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر برگزار شد


سردار حسین دهقان ظهر پنج شنبه در مراسم دومین سالگرد نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید شهرستان بهشهر در مصلای حضرت آیت الله جباری (ره) ضمن گرامیداشت یاد شهدا و علمای شهرستان بهشهر، اظهار کرد: حکام عربستان بی کفایتی و بی مدیریتی خود را در حج اثبات کردند و نشان دادند که صلاحیت میزبانی مهمانان خدا را ندارند و هیچ نسبتی با اسلام و معارف اسلامی ندارند که اگر خود را حاکم و خادمین حرمین می دانند و باور بر اصل اسلامی و دینی دارند باید بدانند که مکه حرم امن است و از هر گزندی در امان است و نباید حوادث همچون حادثه منا و فاجعه های مختلف در آن رخ دهد.

وزیر دفاع در ادامه با گرامیداشت نام و یاد شهدای منا با بیان اینکه امسال حجاج ما را بدون هیچ دلیلی از انجام فریضه حج بازداشتند، یادآور شد: تمام تلاش های مختلف دولت و سازمانهای مرتبط با این مساله بر عربستان کارساز نبود و آنان با شرایطی که از سوی ایران در حفظ کرامت انسانها و انجام واقعی حج ابراهیمی بیان شد موافقت نکرده و حجاج ایرانی امسال از حضور در حج منع شدند.

دهقان گفت: این مجموعه سعودی، بی کفایتی خود را در دوره های مختلف ثابت کردند و یکی از خواسته های ما برای اعزام حجاج به عربستان این بود که اعزام حجاج منوط به تضمین امنیت برای آنان باشد که نبود و این مساله مهم است که سعودی ها باید تصمین کنند که حجاج ما در سرزمین امن الهی به خاک و خون کشیده نشوند.

وی ادامه داد: حج با همان ابعاد که شناخته شده و حج ابراهیمی انجام شود و وحدت اسلامی و بحث در مورد مسایل مخالف پرداخته شود و عزت اسلام به رخ کشیده شود اما سعودی ها چنین حجی را نمی پدیرند و این حج را حج سیاسی می دانند در حالیکه حج باید نماد وحدت و نمادی برای عزت اسلام و تامین منافع و مقابله با ضدیت اسلام باشد.

سردار دهقان افزود: در این دنیای پرآشوب و ناامن رسالت بزرگی بر عهده داریم و برگزاری یادواره شهدا و بزرگداشت نام و یاد علما، به دلیل نیاز ما به اندیشه ها، نگاه و افکار آنان و درس آموزی از آنان برای عزتمندی بیشتر در جهان است.

وی افزود: امروز جامعه و کشور امن و رو به پیش ما دارای استحکام مناسب است که به این بودن و موجودیت خود افتخار می کنیم چرا که جامعه امروز ما می تواند خود را اسوه و الگوی دیگران معرفی کند و با اقتدار در جهان بدرخشد.

وزیر دفاع با اشاره به ویژگی های جامعه سالم گفت: جامعه قوی، پایدار، رشید و عزیز باید سلامت داشته باشد و مناسبات انسانی از نظر حاکم با مردم و مردم با مردم براساس نوعدوستی و دستگیری، تعاون، همدلی و هم زیستی باشد و سپس امنیت بعنوان دومین عامل بعد از سلامت مورد توجه جدی قرار گیرد.

دهقان ادامه داد: رعایت حریم افراد و ایجاد ارتباطات سالم، افزایش روحیه جهادی و خدمتگزاری، پاکدستی، فداکاری، و خدمت بی منت از ویژگی های مهم یک جامعه سالم است که باید در این راستا تلاش شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی پاکدستی مهم است، اضافه کرد: در چنین جامعه ای فساد نباید محترم شمرده شود و باید بدانیم فساد در هر مقام و لباسی مذموم است که باعث از بین بردن ارزشها می شود که اگر فساد در جامعه رسوخ کند اصلاح جامعه سخت است و نظام سالم، نظامی است که نه تنها فساد در ان رخنه نمی کند بلکه با ان مبارزه می شود.

دهقان ادامه داد: همه این ویژگی های یک جامعه سالم در زندگی اهل بیت(ع) و رسولان و امامان و همچنین رد عصر ما در زندگی امام راحل و شهدا و رهبری کاملا” هویدا است که باید این زندگی و این نوع نگاه در دستور کار همه ما قرار گیرد.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به اینکه دشمنی دشمنان اسلام با ما تمام نشده است و همچنان ادامه دارد، افزود: امروز دشمن توطئه ها و برنامه های مختلفی را در موارد متفاوت در دست اقدام دارد که برنامه های هسته ای، انتخابات، حقوق بشر و… برای همین ضدیت با اسلام و انقلاب است که باید مراقب باشیم.

دهقان گفت: امروز اگر جوانان ما به سوریه رفته و مشاوره رزمندگان مقاومت را بر عهده دارند و از جریان مقاومت حمایت می کنیم و فریاد مقابله با ظلم را فریاد می کنند به این دلیل است که این ملت اثبات کرده ضد ظلم و مخالف ترور است و در دفاع از مظلوم تلاش دارد و با اطاعت از رهبری، بصیرت و دشمن شناسی بر علیه کفر می جنگد.

امام جمعه بهشهر هم در سخنانی پیام یادواره شهدا و علما را بصیرت و آگاهی، عزت و همدلی، اقتدار و پیروی از ولایت فقیه دانست که همه باید با اطاعت از رهبری در این مسیر گام بردارند.

حجت الاسلام سید عربعلی جباری گفت: امروز دشمنان سعی دارند با یاران امام و رهبری به مقابله بر خیزند که باید هوشیبار باشیم و با حرکت در حول محور عمود خیمه و رهبری برای سعادت و سلامت جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام سیدضیاالدین جباری فرزند آیت الله جباری امام جمعه فقید بهشهر هم در این مراسم گفت: امروز با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی مردم ما همچون در راه استمرار و در سال اقتصادمقاومتی مردم نشان دادند که پایبند به نظام هستند و در راه آرمان های انقلاب استوار هستند.

وی افزود: امروزه سربازان گمنام و سپاه پاسداران و تیم های نطامی و انتظامی نیروهای مزاحم را شناسایی و از بین میبرند و این به برکت انقلاب اسلامی و هوشیاری همه جانبه و ولایتمداری است.

فرزند آیت الله جباری با اعلام اینکه تببین و بررسی ابعاد مختلف انقلاب بر عهده همه فرهیختگان، روحانیون و اساتید و علما است، گفت: همه ما باید در این راستا با تمام توان وارد شده و انقلاب و اسلام را به جهان صادر کنیم.

گفتنی است در این مراسم از جلد دوم کتاب “پدر آسمانی” کتاب زندگینامه حضرت آیت الله جباری (ره) امام جمعه فقید بهشهر رونمایی شد.

دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر دومین سالگرد حضرت آیت الله جباری و دهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر

منبع: بهشهرنیوز

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


5 + = 7