میلاد با سعادت هفتمن اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع)


میلاد ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع)

آن درگهى که پایه‏اش از عرش برتر است

دولت‏سراى حضرت موسى بن جعفر است

آیینه جمال خداوند سرمدى

هم مظهر علوم و خصال پیمبر است

میلاد با سعادت هفتمن اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع) مبارک باد

الگوپذیری از امام موسی کاظم (ع) در روابط اجتماعی :

الگوپذیری از امام موسی کاظم (ع) با جاری ساختن مهر و محبت در روابط خانوادگی و اجتماعی بسیاری از دشمنی‌‌ها و کدورات‌ها را از بین می برد.یکی از صفات برجسته امام موسی کاظم (ع) صبر و بردباری بود. به همین جهت ایشان به کاظم یعنی کسی که خشم خود را فرو می برد لقب گرفتند. ایشان با صبر و شکیبایی خود از بسیاری از خطاها و اشتباهات دیگران چشم‌پوشی می کردند و همین عامل باعث جذب افراد به ایشان می شد.

زندگی امام موسی کاظم(ع) بهترین الگو برای قوت بخشیدن صبر و شکیبایی در افراد است که موجب بهبود روابط اجتماعی می شود.آن حضرت آنقدر صبور بود، به طوری که ایشان به کاظم یعنی فرو برنده خشم ملقب گردیدند.با توجه به اینکه بسیاری از اختلافات خانوادگی و اجتماعی از شکیبایی و کم‌تحملی افراد ناشی می شود. الگوپذیری از امام موسی کاظم تا حدود زیادی می تواند موجب بهبود روابط خانوادگی و اجتماعی می شود.

بسیاری از تنش‌های اجتماعی بر اثر بی‌حوصلگی ایجاد می شود. به عنوان مثال بسیاری از تصادفات رانندگی به دلیل عدم رعایت حقوق دیگران و ناشکیبایی رانندگان بوجود می آید. در روایات آمده است که خوش اخلاقی نیمی از ایمان است. افراد باید کنترل بیشتری روی اعمال و رفتار خود داشته باشند و با صبر و بردباری در مقابل ناملایمات زندگی مقابله نمایند. در این صورت حس همکاری و همدلی در جامعه افزایش می یابد.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 8 = 17