۸ شهریور سالروز شهادت شهید محمدعلی رجایی و شهید دکتر محمدجواد باهنر


اگر رجایی و باهنر نیستند خدا هست. امام خمینی(ره)

8 شهریور سالروز شهادت شهید رجایی و شهید دکتر باهنر

تجلیل از این عزیزان (شهیدان رجایی و باهنر )

زنده نگه داشتن گفتمان انقلاب و ارزش شهادت است. امام خامنه ای (س)

هفته دولت بر خدمتگزاران صادق جمهوری اسلامی مبارک باد.

هر ساله با فرا رسیدن هشتم شهریور، مردم ایران، صحیفه خونین خوبی ها و مظلومیت دو تن از بهترین فرزندان وطن را مرور می کنند. آری، ۸ شهریور، سالروز شهادت مظلومانه شهیدان، رجایی و باهنر است که روز مبارزه با تروریسم نامیده شده است. برای گرامیداشت مقام این عزیزان، که الگوهای شایسته دولتمردان در نظام اسلامی هستند، هفته اول شهریور، هفته دولت نام گذاری شده است تا یاد و خاطره آن بزرگواران برای همیشه در تاریخ زنده بماند.

شهید رجایی: یک نان را ۳۵ میلیون نفر می خوریم، ولی زیر بار حرف زور نمی رویم

امام خمینى (ره): ” اگر یک حکومتى، ارزشهایش ارزشهاى انسانى، اخلاقى و اسلامى باشد (و) بخواهد خدمت به نوع خودش بکند و خودش را خدمت گزار بداند، قهراً ملت با اوست و قهراً یک قدرت خارجى نمیتواند او را تحت تاثیر قرار بدهد.”

کلامی از شهید رجایی
رهبری در ایران مسئله مرجعیت است و این کلمه ولایت فقیه، به تعبیر یکی از دوستان، تنها مشخصه قانون اساسی جدید از قدیم می‏تواند باشد؛ یعنی آن جوهره انقلاب اسلامی است. ما ولایت فقیه را به عنوان عالی‏ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در قانون اساسی خود گنجانیده‏ایم. دولت [نیز] خود را موظف می‏داند که این قانون اساسی را که خونبهای صدها هزار شهید، معلول و اسیر و تبعیدی است با تمام قوا در جامعه پیاده کند.

کلامی از شهید باهنر
ملت قهرمان ما تصمیم گرفته است خطّ اسلام و امام را رها نکند و صمیمانه در صحنه بماند تا حکومت و قوانین بر خط حاکمیت اسلام حفظ شود. برای ما شرق و غرب مطرح نیست. برای ما مسئله حقوق ملی و انسانی و آزادی و استقلال مطرح است. ما نمی‏خواهیم در حوزه اقتدار این و یا آن ابر قدرت قرار بگیریم. ما در هر حال برای مقابله و مقاومت آماده‏ایم و تسلیم، در فرهنگ انقلاب ما راه ندارد. نیروی عظیمی در اختیار ملت است. این سرمایه نباید از بین برود. ما بایستی این انقلاب را تا کسب پیروزی نهایی ادامه دهیم.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


8 + 6 =