۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان، رادمردان حماسه ی جهاد صبر گرامی باد


۲۶ مرداد ماه سالروز آزادی دلیرمردان رزمنده و غیورمندان جبهه‌های نبرد علیه کفر جهانی

بر همه آزادگان دفاع مقدس بویژه ۲۳۴۵ آزاده استان مازندران با یاد و نام شهدای آزاده گرامی باد

26 مرداد سالروز ورود آزادگان، رادمردان حماسه ی جهاد صبر

ایستادگی آزادگان در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان الهام گرفته از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب(س) است که اسوه صبر و پایداری بود.
از این رو عبارت «آزادگان» لفظ رایگانی نیست که ملت به اسیران پیشکش کرده باشد، بلکه فاصله دراز و راه پر مشقت میان دو نقطه است که اسیران ایرانی با تلاش و مردانگی، آن را طی کردند تا به نقطه «آزادگی» رسیدند. توفیق الهی همراه شود تا قدرشناسشان باشیم.هیچگاه خاطره زیبای ورود آزادگان به میهن در مرداد ماه ۱۳۶۹ از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد که چه عاشقانه خاک کشور را بوسیدند و چه عارفانه به جماران به دیدار مراد خود رفتند و جای او را بعد از مدتها تحمل درد و رنج ناشی از اسارت خالی دیدند و در رثای آن امام سفر کرده از جان و دل گریستند. به پاس این همه گذشت ، فداکاری ، مقاومت و ایثار برای اعتلای میهن اسلامی همواره از آزادگان سرفراز به عنوان اسوه های بی بدیل مقاومت ، صبر و بردباری در راه حق و حقیقت یاد شده و خواهد شد. و یاد و نام آنها همواره در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس درخشان و جاودانه است سالروز ورود آزادگان، دلیر مردان راستین جبهه های جنگ بر ایرانیان، به ویژه خانواده این بزرگواران تبریک و تهنیت باد.

یک اسیر عراقی نقل می کرد، در عملیاتی سرلشکر ماهر عبدالرشید فرمانده سپاه هفتم عراق می بیند یکی از درجه دارهایش یک اسیر ایرانی را به باد کتک گرفته و دست بردارش نیست.
ماهر عبدالرشید خطاب به درجه دار گفت: چرا این اسیر بیچاره رو این همه کتک می زنی، گناه داره؟ درجه دار در جواب او گفته بود: قربان! این اسیر به امام خمینی فحش نمی ده! ماهر عبدالرشید گفته بود: اگه فحش نمی ده، این قدر زدن نداره. درجه دار در جواب گفته بود: قربان! من از این موضوع عصبانی ام که این اسیر ارمنیه و به امام خمینی فحش نمی ده!
برگرفته از کتاب: پایی که جا ماند.ص ۲۲۱

امام خمینی (ره) : سلام بر معلولین و مفقودین و اسرای عزیزی که افتخار اسلام و میهن اسلامی خویش می‏باشند و رحمت خداوند بر این دامن‏های پاکی که پرواراننده این جوانان شیردل می‏باشند.

امام خامنه ای (س) : آزادگان آبروی این ملت را حفظ کردند. شما در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندید. اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملّت خود در برابر دشمن شدید.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


2 + 1 =