ولادت با سعادت حضرت امام سجاد(ع) مبارک


معبود من
اگر تو مرا بیم دهی ، چه کسی مرا از تو ایمنی می بخشد
و اگر تو به تنهایی ام افکنی چه کسی به یاری ام بر می خیزد
و اگر تو ناتوانم خواهی ، چه کسی مرا توانا می گرداند

میلاد امام زین العابدین، فخر دین، روشنی آسمان و زمین بر عموم مسلمین مبارک باد

ولادت با سعادت حضرت امام سجاد(ع)

تعجب امام سجاد(ع) از انسان های بی تفاوت :
امام سجاد علیه السلام فرمود:
تعجّب دارم از کسی که نسبت به تشخیص خوب و بد خوراکش اهتمام می ورزد که مبادا ضرری به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و دیگر کارهایش اهمیّت نمی دهد و نسبت به مفاسد دنیایی، آخرتی، روحی، فکری، اخلاقی و… بی تفاوت است.

ویژگی‌های منافقین در کلام امام سجاد(ع) :
منافق نهى می‌کند و نهى نمى‌‏پذیرد و امر می‌کند به آنچه خود انجام نمی‌دهد و وقتى به نماز مى‏‌ایستد “اعتراض” می‌کند و التفات و توجهش به غیر خداست. ابوحمزه ثمالی از امام چهارم زین‌العابدین علیه‌السّلام روایت کرده که فرمود: بدرستى که منافق نهى می‌کند و نهى نمى‌‏پذیرد و امر می‌کند به آنچه خود انجام نمی‌دهد و وقتى به نماز مى‏‌ایستد “اعتراض” می‌کند. (التفات و توجهش به غیر خداست.)پرسیدم ای فرزند رسول خدا(ص) “اعتراض” چیست؟ فرمود: هنگامى که به رکوع می‌رود چون چهارپایان فرود می‌شود یعنى از رکوع چیزى درک نمی‌کند. روز را به شب می‌برد و همّش خوراک است با این که روزه نبوده است. در هر بامدادی فکری جز خوابیدن ندارد و همّش خواب است با این که شب بیدار نبوده است. اگر با تو سخن گوید، به تو دروغ می‌گوید. اگر به او امانت بسپارى، خیانت کند. و اگر از او پنهان و غایب شوى، غیبت تو را مینماید و اگر به تو وعده دهد، وفا نمی‌کند.

وجوب شناخت منافق از حیث مصداق و فراگیرشناسی و جریان شناسی، برای کسانی که ثروت و اعتبار و زمان بیت المال را در اختیار دارند بسیار لازم و ضروری است. زیرا عدم شناخت ابعاد وجودی منافق، راه را برای نفوذ ایشان در قلب و ذهن متصدیان قدرت باز می کند تا موجبات انحطاط سیاستهای کلان را میسر سازند.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


9 + = 17