خطبه های دشمن شکن ۸ اسفند ۹۳


حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعربعلی جباری ، امام جمعه بهشهرحضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید عربعلی جباری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بهشهر، اظهار کرد: بهترین پشتوانه زندگی در این دنیا و ره‌توشه آخرت، تقوی است و به همین دلیل سفارش به تقوی از بهترین سفارش‌های دینی و اخلاقی است.
وی با اشاره به شخصیت حضرت زینب (س)، افزود: این بانوی بزرگوار، چنان در مقابل یزید ایستاده و او را به گونه‌ای تحقیر کرد که تا آن زمان بنی‌امیه چنان تحقیری نشده بود.

خطیب جمعه بهشهر با بیان اینکه پرستاران کشور باید باوجود این الگوی ارزشمند به خود ببالند، خاطرنشان کرد: به زبان آوردن جمله بسیار زیبا و پرمغز “ما رایت الا جمیلا” از حضرت زینب (س) آن‌هم در مجلس یزید نشان از ایمان، عرفان، معنویت و اطاعت ایشان از خداست.

جباری با اشاره به انتشار حکم تحریم استعمال تنباکو توسط فقیه مجاهد آیت‌الله میرزای‌شیرازی، گفت: این فتوا از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی ایران است به طوری که با صدور آن، موج عظیمی در کشور به راه افتاده بود تا آنجا که حتی در حرم‌سراهای ناصرالدین شاه نیز قلیان‌ها را شکستند.

امام جمعه بهشهر با بیان اینکه عالمان مجاهد تاریخ کشورمان با فتواهای قاطع خود مدافع حقوق مردم هستند، ادامه داد: یکی از فتواها نیز همین فتوای تاریخی میرزای‌شیرازی درباره تحریم تنباکو بود و از همین جا نقش روحانیت شیعه در میدان علم، عمل و جهاد شدت گرفت.

وی افزود: امروز نیز نقش برجسته روحانیت به‌ویژه مقام معظم رهبری در هدایت مردم به خوبی‌ها و مبارزه با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اروپا همچنان ادامه دارد.

جباری با اشاره به جریان مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا و چند کشور اروپایی، اظهار کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای آنچه که ملت و دولت ما و دنیا می‌داند و می‌بیند، هدایت رهبری است که کشورهای مدعی را به زانو در آورده است به طوری که مدام تهدید می‌کنند و مدام نیز تودهنی می‌خورند.

امام جمعه بهشهر تصریح کرد: نقش مهم رهبری در هدایت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به دنیا ثابت شده است.

وی در پایان به اشاره به ایام فاطمیه در نوروز ۹۴، گفت: مردم انقلابی می‌دانند که باید ارزش‌های فاطمی را ارج نهیم و نوروز خود را با کوثر قرآن بگذرانند، چه خوب است که نوروز را با فرهنگ فاطمی آغاز کنیم و با همین فرهنگ، ادامه دهیم.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


7 + 4 =