خطبه های دشمن شکن ۱۸ بهمن ۹۳


حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعربعلی جباری ، امام جمعه بهشهرحضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعربعلی جباری در نماز جمعه این هفته بهشهر، اظهار کرد: امام راحل و ملت مجاهد که در کنار ایشان بودند، انقلاب کردند تا با فساد و فحشا مبارزه کرده و دست غارت‌گران و چپاول‌گران را از مملکت ایران کوتاه کنند.

وی افزود: برملا کردن نقشه‌های شوم استکبار و استعمارگران و حاکم کردن اسلام، قوانین و ارزش‌های اسلامی نیز از دیگر آرمان‌های امام خمینی (ره) در راه انقلاب بود.

خطیب جمعه بهشهر با بیان اینکه یکی از شعارها و سرودهای مردم ایران در ۲۲ بهمن «روز از خود گذشتن، روز آزادی ما، روز شکست دشمن» بوده است، افزود: این شعار باید شعار هر ساله ما در جشن پیروزی انقلاب باشد زیرا دیروز برای به ثمر نشستن انقلاب و امروز برای حفظ انقلاب باید از جان بگذریم تا آزادی خود را حفظ کرده و دشمن را شکست دهیم.

وی درباره عشق امت به امام راحل، گفت: این دلدادگی و این حضور بی‌بدیل مردم به آن خاطر است که امام خمینی (ره)، تربیت شده مکتب قرآن و عترت بوده و انقلاب اسلامی نیز ریشه در تاریخ پرافتخار اسلام و ارزش‌های مکتبی دارد.

امام جمعه بهشهر ادامه داد: امروز نیز در سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی، با نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی باید شاکر این نعمت‌ها به‌ویژه نعمت ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای (س) باشیم که ایشان نیز در مسیر امام راحل قدم برداشته و تربیت شده مکتب قرآن و عترت هستند.

 جباری بیان کرد: براندازی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، مبارزه همه جانبه با آمریکا و اسرائیل غاصب به عنوان دشمن مشترک جهان اسلام بلکه دنیای بشریت، بیداری مسلمان و محرومان جهان، به‌هم خوردن معادلات جهانی و تثبیت سیاست نه‌شرقی و نه‌غربی، بطلان تفکر جدایی دین از سیاست، عزت و قدرت یافتن ایران اسلامی در خاورمیانه و جهان و بسیاری از توفیقات دیگر در مسائل گوناگون، از بارزترین دستاوردهای انقلاب امام خمینی (ره) است.

امام جمعه بهشهر گفت: حضور امت حزب‌الله در ۲۲ بهمن در حقیقت تجدید میثاق و تجدید عهد و پیمان ملت با امام راحل و رهبری و تجدید میثاق با شهیدان و پافشاری بر حقوق مسلم ایران در عرصه علم و فناوری و پیشرفت است.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از کتاب سیدالعلمای مازندران با عنوان ۷۰ سال خاطرات شفاهی حضرت آیت‌الله حاج سید صابر جباری (ره)، از دست‌اندرکاران انتشار این کتاب که خاطراتی از امام جمعه فقید بهشهر را زنده نگه می‌دارد، قدردانی کرد.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


9 + 7 =