۷۰ سال خاطرات شفاهی «سید مازندرانی» به چاپ رسید


کتاب سید مازندرانی ، 70 سال خاطرات شفاهی حضرت آیت الله حاج سید صابر جباری (ره)

احمد اسحاقی با اشاره به اهمیت موضوع جمع‌آوری خاطرات شفاهی افراد تأثیرگذار در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار کرد: مرکز حفظ آثار سپاه کربلای مازندران با جمع‌آوری خاطرات حضرت آیت‌الله حاج سید صابر جباری «نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر» در سال ۹۲، امروز توانسته است، کتاب خاطرات شفاهی این عالم فقید را به چاپ برساند و اثری ماندگار از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس به اسناد تاریخی مردم مازندران اضافه کند.
وی با بیان اینکه این کتاب با تلاش پژوهشگر این عرصه «احمدعلی ابکایی» بیش از ۳۰ ساعت از خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس را دربردارد، افزود: این روایات که به صورت صوتی و تصویری ثبت و ضبط شده، به قلم «ابوالفضل قنبرنژاد» به رشته تحریر درآمده است.
مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کربلای مازندران عنوان این کتاب را «سید مازندرانی» بیان کرد و یادآور شد: این اثر در قطع وزیری، با جلد گالینگور، در ۴۶۲ صفحه توسط نشر فاتحان تهران در نوبت اول به تعداد ۳ هزار جلد به چاپ رسیده است.
اسحاقی در پایان متذکر شد: کتاب سید مازندرانی که شرح ۷۰ سال خاطرات آیت‌الله جباری (ره) است، به عنوان نخستین کتاب نفیس تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس حوزه روحانیت مازندران محسوب می‌شود.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


9 + 4 =