پیام تسلیت روحانیت و ائمه جمعه سراسر کشور در پی ارتحال حضرت آیت الله جباری


امام جمعه بابل حجت‌الاسلام حسن روحانی درگذشت حضرت آیت‌الله جباری

امام جمعه بابل حجت‌الاسلام حسن روحانی رحلت تاسف برانگیز عالم خدمتگزار، پرتلاش و مجاهد مازندران مرحوم آیت‌الله سید صابر جباری را به مردم مازندران و شهرستان بهشهر تسلیت و تعزیت گفت.

وی با بیان اینکه حضرت آیت‌الله جباری عمر خود را صرف خدمت به اسلام و مسلمین کرد، گفت: در دوران نوجوانی و جوانی در عرصه تبلیغات دینی همراه با مجاهدت انجام وظیفه کرد.

امام جمعه بابل اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی همپای امام راحل و اندیشه ایشان برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی انجام دادند.

روحانی با اشاره به اینکه حضرت آیت الله جباری در دوران انقلاب اسلامی و بعد از آن قدرتمندانه همپای تحولات انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا کرد، گفت: در دوران دفاع مقدس حضور مکرر ایشان در میادین رزم مایه قوت قلبی برای رزمندگان اسلام فراهم می‌کرد.

وی یادآور شد: بعد از دفاع مقدس ایشان بیش از سه دهه به عنوان امام جماعت به نحو شایسته‌ای انجام وظیفه کردند.

امام جمعه بابل بیان‌ داشت: به لحاظ شایستگی به عنوان خبره از سوی مردم در مجلس خبرگان انتخاب شدند و در این عرصه نیز خدمات زیادی انجام دادند.

روحانی با اعلام اینکه حضرت آیت‌الله جباری در تمام صحنه‌ها از اندیشه‌های امام راحل به نحو کاملی دفاع کردند، افزود: رحلت ایشان ضایعه سنگین و غیرقابل جبرانی برای مردم استان است که امیدواریم خداوند متعال این عالم گرانقدر را قرین رحمتش بگرداند.

***********************************************************

حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور امام جمعه جویباردرگذشت حضرت آیت‌الله جباری

امام جمعه جویبار: مرحوم حضرت آیت‌الله جباری از مصادیق مجاهد فی‌سبیل الله بود.

حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور ، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت جانگداز حضرت آیت الله جباری اظهار داشت: مردم مازندران و به تعبیری کشور ما یک شخصیت بزرگ را از دست دادند.

ی ادامه داد: مرحوم حضرت آیت‌الله جباری یک چهره شناخته شده و از مصادیق مجاهد فی‌سبیل الله بود.

امام جمعه جویبار با بیان اینکه حضرت آیت‌الله جباری در دوران انقلاب اسلامی روشنگر به تمام معنا بود،اظهار داشت: ایشان در نهضت روشنگری با بیان آتشین به خوبی اهداف انقلاب را سلامی را به گوش مردم رساندند.

قلی‌پور با اشاره به اینکه حضرت آیت‌الله جباری در دوران هشت سال دفاع مقدس خدمات شایانی انجام دادند، تصریح کرد: ایشان در سنگر نماز جمعه نیز یک خطیب توانمند بودند.

وی بیان‌ داشت: درگذشت این عالم گرانقدر شکافی بر پیکره اسلام ایجاد کرد که جبران شدنی نیست.

امام جمعه جویبار یادآور شد: امیدواریم مردم مازندران با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع این عالم یک حماسه دینی به‌یادماندنی را رقم بزنند.

********************************************

حجت الاسلام ناصر شکریان ، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران درگذشت حضرت آیت‌الله جباری

حجت الاسلام ناصر شکریان ، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پی درگذشت عالم وارسته حضرت آیت الله جباری(ره) پیام تسلیت صادر کرد.

در این پیام آمده است، درگذشت عالم پارسا و وارسته مرحوم مغفور حضرت آیت الله جباری(ره) ، نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری و خطیب ارزشمند نماز جمعه بهشهر را به پیشگاه مقام معظم رهبری، روحانیت معزز ،بیت شریف و بازماندگان آن مرحوم و همه علاقمندان و شاگردان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال براى ایشان علوّ درجات و حشر با اولیاء الهی و برای بازماندگان صبرجمیل و اجر جزیل را مسألت مى‌نمایم.

***********************************************************

پیام آیت الله صدوقی مازندرانی به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله جباری (ره)

آیت الله صدوقی : حضرت آیت الله جباری، بهترین شکل از عاملین آیه ۱۹۹ سوره توبه در عمر و زندگانی بوده است.

متن پیام حضرت آیت الله صدوقی مازندرانی به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله آقای جباری (ره):

“بسمه و له الحمد”

رحلت روحانی خدمتگزار؛ امام جمعه بهشهر و نماینده مجلس خبرگان ، مرحوم مغفور آیت الله آقای حاج سید صابر جباری را به عموم اهالی منطقه ، روحانیت محترم ، خاندان و فرزندان گرامی ایشان به ویژه یادگار روحانیش جناب حجت الاسلام آقا ضیاء جباری تسلیت میگویم.

آن مرحوم پس از توشه گیری مدارج عالیه علمی و معنوی از اعاظم و مشایخ بزرگوار در حوزه های علمیه به موطن خویش مراجعت نموده به ارشاد و هدایت مومنان همت عالی داشته ، در اداره حوزه علمیه بهشهر و تربیت شاگردان و فضلاء نیز سعی وافری بروز داده است که می توان گفت به بهترین شکل از عاملین آیه ۱۹۹ سوره توبه در عمر و زندگانی بوده است ، رحمت واسعه پروردگار و حشر با اجداد طاهرینش را مسئلت دارم .

العبد مرتضی الصدوقی

***********************************************************

پیام تسلیت دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران حجت الاسلام دکتر عباسعلی ابراهیمی درپی ارتحال حضرت آیت‌الله جباری

پیام تسلیت دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران به مناسبت ارتحال آیت الله سید صابر جباری

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران در پیامی ارتحال مجاهد نستوه حضرت آیت الله سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر را تسلیت گفت.

حجت الاسلام دکتر عباسعلی ابراهیمی در این پیام تسلیت تاکید کرد:

آیت الله سید صابر جباری از چهر های عالم و برجسته انقلابی و روحانیت منطقه مازندران و شمال کشور بود.

وی با عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه رهبر معظم انقلاب، روحانیت معزز و مردم شریف مازندران و بیت مکرم آن روحانی جلیل القدر، برای روح ایشان رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت کرد. 

***********************************************************

تسلیت حجت‌الاسلام سید جلال موسوی تبار امام جمعه زاغمرز درگذشت حضرت آیت‌الله جباری

پیام تسلیت حجت‌الاسلام سید جلال موسوی تبار امام جمعه زاغمرز

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج سید ضیاء جباری ( دامت افاضاته)

خبر ارتحال والد ماجد جنابعالی ، عالم ربانی فقیه صمدانی مجاهد نستوه حضرت آیت الله حاج سید صابر جباری ( اعلی الله مقامه الشریف) موجب تألم و تأثر خاطر عمیق اینجانب گردید.

عالم وارسته ای که بیش از نیم قرن مجاهدت و تلاش بی وقفه در جهت تبلیغ شریعت محمدی و تعمیق مکتب جعفری و ترویج نهضت خمینی که بخاطر تنوع میادین خدمتی از حضور در جبهه های حق علیه باطل تا دروس در حوزه و دانشگاه و از وعظ و خطابه و منبر تا سنگر خبرگان رهبری ، آن فقید سعید را از دیگران ممتاز نموده بود.

رجاء واثق دارم که خدمات مأجور حضرت ایشان همواره چونان صدقه جاریه با او همراه و اثرات تعالیم هدایت بخش آن عزیز در جامعه خاصه نزد دوستدارانش چونان چشمه ساری زلال جاری و ماندگار خواهد بود.

اینجانب ضمن ابراز تأثر و تألم از فقدان فقیه عالیقدر و عرض تسلیت به حضرتعالی و بیت شریف ، از خداوند متعال برای روح پاک آن فقید، حشر با اولیاء الله و اجداد طاهرینش و صبر و اجر و سلامتی برای بازماندگان و بستگان بویژه برادر گرانقدرم جناب آقای دکتر اسدی بخشدار محترم مرکزی شهرستان بهشهر ، مسئلت دارم.

موسوی تبار امام جمعه زاغمرز

********************************************

پیام تسلیت پیام تسلیت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران درگذشت حضرت آیت‌الله جباری

پیام تسلیت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران

حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران طی پیامی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله جباری را به فرزند آن مرحوم و مردم علوی استان مازندران و شهرستان بهشهر تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است.

خبر ارتحال فقیه مجاهد و عالم بصیر و ولایتمدار و انقلابی مرحوم حضرت آیت اله سید صابر جباری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محبوب شهرستان بهشهر موجب تأثر و تأسف همگان گردید.

آن شخصیت الهی و ارزشمند و عالم ربانی کسی بود که عمر خویش را در مسیر خدمت به مردم ،انقلاب اسلامی و خط ترسیم شده حضرت امام خمینی(ره) با استفاده از روشی عقلانی و منطقی، البته پدرانه و دلسوزانه صرف کرد و هیچگاه از خط روشن و زلال امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) جدا نشد و همواره در حفظ و حمایت و اطاعت از ولایت فقیه کوشا بود.

آن شخصیت مخلص و متواضع که از متولیان موقوفات بوده و در واقع مدافع حقیقی سنت ماندگار وقف و امامزادگان عظیم الشأن بوده ، مکرراً نسبت به حفظ و حراست از موقوفات و ترویج فرهنگ اهل بیت تأکید می فرمودند.

اینجانب مصیبت وارده را به حضرت ولی عصر(عج) و نائب برحقش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ، نماینده ولی فقیه در استان مازندران حضرت آیت اله طبرسی ،علمای اعلام ، مردم ولایتمدار استان مازندران و علی الخصوص مردم شهید و عالم پرور شهرستان بهشهر و همچنین بیت شریف ایشان و تخصیصا به فرزند برومندش حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاء جباری تسلیت گفته و استمرار حرکت ولایتمدارانه،معنوی و روشنگرانه ایشان را آرزومندم. انشاالله خداوند این فقیه مجاهد و خستگی ناپذیر را با اولیای الهی و شهدای گرانقدر محشور فرماید.

ستار علیزاده

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران

********************************************

پیام تسلیت محمد علیخانی امام جمعه مرزن آباد به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله جباری

پیام تسلیت امام جمعه مرزن آباد

متن پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

برادر فاضل و ارزشمند حجۀ الاسلام و المسلمین سید ضیاء الدّین جباری(زید عزّه)

ارتحال ملکوتی استاد معظّم، عالم مجاهد و مفسّر قرآن کریم، نماینده ی مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر حضرت آیت الله جباری(رحمۀ الله علیه) را محضر حضرت بقیۀ الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدّ ظله العالی، مردم شریف استان مازندران و همه ی ارادتمندان و شیفتگان به آن عالم فرزانه و مردم ولایتمدار شهرستان بهشهر به ویژه خدمت بیت مکرّم آن مرحوم و حضرتعالی که یادگار شایسته آن بزرگوار می باشید تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ رحمت واسعه را برای معظّم له خواستارم.

محمود علیخانی

امام جمعه مرزن آباد

********************************************

پیام تسلیت امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی شیرگاه رحلت حضرت آیت‌الله جباری

پیام تسلیت امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی (شیرگاه)

امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی حجت الاسلام مهدوی در پی رحلت حضرت آیت الله جباری پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

«إنا لله و إنا إلیه راجعون»

رحلت عالم فرزانه و فرهیخته حضرت آیت الله جباری موجب تاثر و تألم گردید.

فقدان این روحانی پارسا ثلمه ای است جبران ناپذیر.

حقیر رحلت این مصیبت تاسف بار را به محضر بقیه الله الاعظم امام زمان، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام ، همه ی اصحاب علم و فضیلت ، طلاب محترم حوزه های علمیه ، بیت مکرم آن فقید سعید،مردم استان مازندران و همچنین مردم مومن و شریف شهرستان بهشهر و روحانیون عزیز این دیار تسلیت عرض نموده واز درگاه حضرت حق برای آن مرحوم علو درجات و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

عاش سعیداً و مات سعیدا

محمد مهدوی کارمزدی

امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی

***********************************************************

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی امام جمعه قادرآباد فارس درپی ارتحال حضرت آیت‌الله جباری

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی امام جمعه قادرآباد فارس

خبر درگذشت آن عالم ربانی موجب تأثر و تأسف عمیق این جانب سیدمحمد حسینی امام جمعه قادرآباد فارس گردید.

زحمات، تلاشها و مبارزات قبل از انقلاب و خدمات بی شائبه ایشان بعد از انقلاب خصوصا در جبهه های جنگ بر هیچ کس پوشیده نیست.

فجزاه الله احسن الجزاء

از درگاه خداوند متعال برای آن عالم فرزانه علو درجات و برای بیت ایشان صبر جمیل مسألت دارم.

خداوند همه ما را در صراط مستقیم قرار دهد.

سایه مقام عظمای ولایت مستدام باد

سیدمحمد حسینی / ۵ ذی القعدة الحرام ۱۴۳۵ ه. ق / ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

********************************************

امام جمعه شهرستان گلوگاه حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی پیام تسلیت ارتحال حضرت آیت الله جباری

پیام تسلیت امام جمعه شهرستان گلوگاه حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم میراحمدی

متن پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اذامات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی

ارتحال عالم وارسته , مجاهد نستوه , مرد علم و عمل, مفسر قرآن حضرت آیت الله سیدصابرجباری نماینده محبوب مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محترم شهرستان عالم پرور بهشهر موجب تاسف و تاثر اینجانب و همه دلدادگان حریم ولایت گردید.

آن فقید سعید از چهره های ماندگار منطقه, یارو یاور امام (ره) و رهبری در تمامی عرصه های انقلاب خصوصا دفاع مقدس, دلداده مکتب امام صادق (علیه السلام) که عمر پر برکت خود را تا دقیقه آخر صرف ترویج معارف والای علوم ال محمد (ص) نموده و در هدایت مردم در این راه مقدس بسیار سخت کوش و خستگی ناپذیر بودند.

اینجانب این ضایعه اسفناک و غیر قابل جبران را محضر امام عصر (عج) مقام عظمای ولایت , حوزه های علمیه , مجلس خبرگان رهبری, ائمه جمعه سراسر کشور, امت شهید پرور شهرستان بهشهر خصوصا بیت محترم و آقا زاده های مکرم ایشان تسلیت عرض نموده وعلو درجات برای روح عرشی آن فاضل اندیشمند را از خداوند منان مسئلت دارم.

سید ابراهیم میراحمدی

امام جمعه شهرستان گلوگاه 

********************************************

پیام تسلیت آیت الله محمدی لائینی امام جمعه نکا درپی ارتحال حضرت آیت‌الله جباری

پیام تسلیت آیت الله محمدی لائینی امام جمعه نکا

سم اللّه الرحمن الرحیم ‌ ‌

انا لله و انا الیه راجعون

با دریغ و افسوس فراوان در گذشت عالم ربانى، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر،امام جمعه راتب شهرستان بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری حضرت آیةاللّه سید صابر جباری قدس‌اللّه‌نفسه الزکیه ت.

براى اینجانب و همه ارادتمندان آن مرد بزرگ، این مصیبتى سنگین و ضایعه‌اى جبران ناپذیر است: ثلم فى الاسلام ثلمة لایسدها شىِ. آن بزرگوار که از برجستگان استان مازندران معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوى بى‌پایان نیز بودند. دل نورانى و مصفاى آن پارساى پرهیزگار، آیینه روشن و صیقل یافته الهام الهى، و کلام معطر او راهنماى اندیشه و عمل رهجویان و سالکان بود. اینجانب تسلیت صمیمانه خود را به پیشگاه حضرت بقیةاللّه ارواحنا فداه تقدیم مى‌دارم و به حضرات علماى اعلام و مراجع عظام و شاگردان و ارادتمندان و مستفیضان از نَفَس گرم او و بویژه به خاندان مکرّم و آقازادگان ارجمند ایشان تسلیت عرض مى‌کنم و براى خود و دیگر داغداران از خداوند متعال درخواست تسلا و براى روح مطهر آن بزرگوار طلب رحمت و مغفرت مى‌کنم.

 والسلام علیکم و رحمه الله و بر کاته 

محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا

********************************************

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین تقی پور امام جمه گتاب پیام تسلیت ارتحال حضرت آیت الله جباری

پیام تسلیت امام جمعه گتاب در پی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله جباری

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال مرد دیانت و سیاست ،عالم بی آلایش ربانی ،حضرت آیت الله سید صابر جباری را، به محضر مقام معظم رهبری امام المسلمین آیۀ الله خامنه ای و نماینده محترم ولی فقیه آیه الله طبرسی و حوزه های علمیه و مردم عالم پرور استان مازندران تسلیت می گوییم.

همیشه عالمان دین، نشانه های خداوند روی زمین اند و آیه الله مرحوم سید صابر جباری (رضوان الله علیه) ازمصادیق آن نشانه های الهی بودند.

مبارزات خستگی ناپذیرش علیه رژیم پهلوی ، سیلی محکمش در سال ۱۳۴۲ به گوش رئیس شهربانی وقت قم ، جدیت در تحصیل و تهذیب و شاگردی و تلمذ در محضر آیات عظام چون کوهستانی و بروجردی و امام خمینی(ره)، حضور در کنار رزمندگان اسلام، درهشت سال دفاع مقدس، روشنگری بیش از سی ساله ایشان در سنگر امامت جمعه با خطبه های آتشین علیه دشمنان دین و تفکرات انحرافی و الحادی و سکولاری دفاع بیست ساله اش از ولایت فقیه و شخص ولی فقیه زمان امام خامنه ای (مدظله العالی)و بالاخره وعظ و منبر و تبلیغ شصت ساله اش در اقص نقاط میهن اسلامی مان همه و همه پرونده ای مشحون از حسنات و برکات و افتخارات، برای او رقم زده است ،ان شالله تعالی مقبول ذات پاک احدیت قرار گیرد.

حشر او را با صاحب شریعت از محضر ربوبی مسئلت داریم.

حسین تقی پور

امام جمعه بخش گتاب

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 4 = 8