به استقبال ماه مبارک رمضان


حضرت آیت الله جباری

حضرت آیت الله حاج سید صابر جباری، نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان‌ گفتند: معنویت و عبادت فردی در ماه مبارک رمضان باید با خدمت به محرومان نیز همراه باشد و در واقع این ماه فرصتی برای کمک و دستگیری از محرومان تلقی می‌شود.

ایشان در ادامه سخنان خود همگان را به تأمل و تدبر در قرآن دعوت و اظهار داشتند: انسان باید در این ماه برای شناخت خود تلاش کند و فضیلت‌ها و قدرت‌هایی که در او وجود دارد را بشناسد و از آنها استفاده کند.

امام جمعه محبوب شهرستان بهشهر افزودند: نزول کتاب سعادت بخش بشریت یعنی قرآن کریم دیگر ویژگی مهم این ماه است که وسیله هدایت و روشنایی برای بشریت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، مهم‌ترین ظرفیت تربیتی این ماه را خودسازی و ساختن جامعه‌ای ایده‌آل دانستند و گفتند: گناهان بندگان در ماه رمضان مانند ریزش برگ درختان، می‌ریزد و عفو عمومی شامل انسان‌ها می‌شود و شیطان در این ماه در زنجیر و عبادت‌های گوناگون با اجر و پاداش فراوان سفارش شده است و گرسنگی و تشنگی آن ما را به یاد روز قیامت می‌اندازد.

حضرت آیت الله جباری با اشاره به این که باید در این ماه‌ فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، بیان کردند: این موضوع به عنوان یک الزام اجتماعی را از تاکیدات اسلام برای سوق دادن مردم به سوی زندگی سالم است و برای جلوگیری از فراموش‌‌شدن آن باید مردم در این ماه همت کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که باید از همه لحظات معنوی ماه مبارک رمضان در جهت زدودن ناپاکی‌های درون بهره گیریم، افزودند: در این ماه پر برکت درهای رحمت خداوند متعال به روی همه بندگان باز است.

امام جمعه بهشهر، مساجد را بهترین پایگاه برای بهره‌گیری از معنویت ماه مبارک رمضان دانستند و خاطرنشان کردند: باید در این ماه پر فیض با حضور در مسجد ارتباط خود را با خداوند متعال نزدیک تر کنیم.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


3 + 2 =