نفی تقریب بین مذاهب هدف اصلی وهابیت است


حضرت آیت الله جباری

حضرت آیت الله سید صابر جباری ، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به این که فرقه وهابیت بسیاری از اعمال مسلمانان که به عنوان سنت درآمده را است را به بدعت می داند، افزود: تحجر و تنگ نظری فرقه ضاله وهابیت در دین و فهم شریعت محمدی مهم ترین عامل اقدامات ضد دینی آنها است.
امام جمعه بهشهر با بیان این که وهابیت همواره با تقریب بین ادیان و مذاهب اسلامی مخالف بوده است، ادامه داد: جدایی و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی مهم ترین هدف این فرقه منحرف است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این فرقه ضاله هر گونه تقریب میان ادیان را نفی می داند، ادامه داد: پرونده سیاه و ننگین این فرقه منحرف بیان کننده این ادعا است.
حضرت آیت الله جباری به برخی فتواهای وهابیون اشاره کرد و گفت: فتواهای مفتی های وهابی مصداق بارز بدعت است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پایه های سست وهابیت برای تضعیف بنیادهای استوار اعتقادی اسلام ناب بنا شده است، تصریح کرد: جنایت های آشکار فرقه ضاله وهابیت علیه شیعیان بر همگان آشکار است و این نشان دهنده اوج عقب ماندگی و افکار منحرف این فرقه است.
وی با بیان این که وهابیان استعداد خوبی در شبهه افکنی و بدعت آفرینی در جامعه دینی دارند، ادامه داد: آنها به کمک حمایت های مالی و تکنولوژیکی برخی کشورهای غربی و افکار و عقاید منحرف خود را در جهان مطرح می‌کنند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بیش از صدها پایگاه اینترنتی فعال در شبانه روز توطئه های خود را از این طریق ترویج می کنند، ادامه داد: همواره شاهد جنگ روانی و رسانه ای وهابیت علیه شیعیان هستیم.
حضرت آیت الله جباری با بیان این که گروه های تکفیری به نام اسلام و سنت رسول الله(ص) مرتکب جنایت های ضد انسانی می شوند، گفت: امت اسلامی در همه جهان باید در برابر چنین فجایعی قیام کنند و پاسخ شایسته ای به این اسلام ستیزان بدهند.
وی با بیان این که جنایت هایی که در مصر علیه مسلمانان روی داده است نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز گروه‌های افراطی است که با حمایت طرف‌های خارجی صورت می‌گیرد، گفت: جهان اسلام در شرایط کنونی شاهد انحراف خطرناک فکری با عنوان حرکت تکفیری است که بر خلاف اصول اسلامی و آموزه‌های قرآنی، اقدام به کشتار مسلمانان می‌کنند.
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران عملکرد ضد شیعی وهابیت علیه شیعیان را ناشی از گسترش روز افزون مذهب شیعه در دنیا عنوان کرد و افزود: امروز وهابیت از گسترش تشیع در جهان هراسان است و به همین دلیل اقدامات ضد شیعی خود را افزایش داده اند.
امام جمعه بهشهر خاطرنشان کرد: تشیع همواره در جهان سربلند و عزتمند است و هیچ‌گاه، برخورد‌های ناشایست وهابیت در ادامه حرکت شیعه و اطلاع رسانی آن در جهان تأثیر نخواهد داشت.
وی با بیان این که وهابیت در آغوش انگلیس و آمریکا پرورش یافته و حمایت می‌شود، ادامه داد: امروز نیز مهم‌ترین پناهگاه این فرقه ضاله این دو کشور غربی هستند که از این فرقه حمایت می‌کنند.
حضرت آیت الله جباری با بیان این که مسلمانان باید مراقب ترفندهای این فرقه باشند، ادامه داد: امروز وحدت و همدلی که میان امت اسلامی به وجود آمده بهترین سلاح برای خنثی‌کردن توطئه‌های شوم این فرقه ضاله است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسأله بیداری اسلامی در خاورمیانه و تلاش دشمنان اسلامی برای خدشه‌دار کردن این انقلاب‌ها‌ گفت: گروه‌های وهابی که مورد حمایت مستقیم آمریکا و صهیونیست‌ها هستند تلاش می‌کنندبا ایجاد اختلاف میان مسلمانان‌ بیداری اسلامی در منطقه را تضعیف کنند.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


1 + = 3