مسافران تابستانی شأن ماه رمضان را حفظ کنند ،نباید به بهانه مسافرت شاهد روزه خواری علنی باشیم.


حضرت آیت الله جباری

حضرت آیت الله سید صابر جباری، نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز (۹۲/۰۴/۱۶) در جمع تعدادی از روحانیان با اشاره به در پبش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: بهترین فضیلت ماه رمضان، کسب تقوا است.

امام جمعه محترم بهشهر افزود: ماه رمضان، مهمانی خداوند است و همه ما باید از هم اکنون خود را برای این مهمانی معنوی آماده کنیم.

نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود، افزود: هرگونه روزه خواری علنی در این ماه مبارک، دهن کجی به ارزش های ناب الهی محسوب می شود.

حضرت آیت الله جباری با بیان این که ماه مبارک رمضان حرمت و شأنیت زیادی دارد که باید از سوی آحاد جامعه اسلامی حفظ شود، بیان داشت: نباید در این ماه پرفیض شاهد روزه خواری علنی برخی ها باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب اسلامی در این ماه پرفیض تأکید کرد و گفت: نیروی انتظامی باید در این خصوص به صورت جدی با افراد خاطی برخورد کند.

حضرت آیت الله جباری با اشاره به این که مسافرانی که در ایام ماه مبارک رمضان به مازندران سفر می کنند باید حرمت این ماه را حفظ کنند، بیان داشت: نباید به بهانه مسافرت شاهد روزه خواری علنی باشیم.

امام جمعه محترم بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت فراهم کردن فضای مساجد برای بهره گیری حداکثری مردم به ویژه نسل جوان از معنویت ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: باید زمینه ای را فراهم کرد تا حضور جوانان و نوجوانان در مساجد تقویت شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت دوباره ای برای انسان است، خاطرنشان کرد: باید از این فرصتی که خداوند متعال به همه بندگان خود داده اند در جهت تهذیب درون خود بهره گیریم.

حضرت آیت الله جباری همچین بر انس بیشتر نسل جوان با کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: قرائت قرآن در این ماه از ارزش معنوی بسیار بالایی برخوردار است و مبلغان دینی باید در این خصوص تبلیغ کنند.

امام جمعه محترم بهشهر با بیان این که انس با قرآن انسان را از هر گونه انحراف مصون می دارد، ادامه دادند: اگر آدمی در همه لحظات زندگی با کلام الهی مأنوس باشد اجر و پاداش ویژه ای در دنیا و آخرت نزد پروردگار متعال خواهد داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که فرهنگ قرآنی باید بیشتر در میان نسل جوان جامعه امروز ترویج و تبیین شود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم گنجینه پرارزش کلام الهی است.

ایشان تدبر در قرآن کریم در کنار حفظ و قرائت کلام الهی را ضروری دانست و خاطرنشان کردند: باید نسبت به مفاهیم ارزشمند الهی درکی مناسب داشته باشیم و این مسأله با تدبر در قرآن امکان پذیر خواهد بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، قرآن را کتاب انسان‌ساز دانست و ادامه داد: بهره گیری از مفاهیم قرآنی زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند.

حضرت آیت الله جباری در بخش دیگری از سخنان خود رسالت مبلغان دینی در عصر حاضر را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روحانیت امروز در خط مقدم دفاع از اسلام ناب قرار دارد.

ایشان با بیان این که همه هجمه های دشمنان به سمت روحانیت است، ادامه داد: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی سال ها است که همه تلاش خود را در جهت تضعیف جایگاه مرجعیت دینی به کار گرفته اند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی در جهت رشد معنویت در جامعه دانست و ادامه داد: وظیفه تبلیغ اثرگذار دین در جامعه بر عهده روحانیت است.

امام جمعه محترم بهشهر با بیان این که امروز بیش از پیش ضرورت تبلیغ اسلام ناب در جامعه اسلامی احساس می شود، افزود: با توجه به شبهه افکنی های گسترده دشمنان در جامعه، حضور جهادی و اثرگذار روحانیت در جهت شبهه زدایی در جامعه بسیار ضروری است.

حضرت آیت الله جباری با بیان این که امروز دشمنان نسل جوان ما را هدف هجمه های خود قرار داده اند، تصریح کرد: روحانیت باید با روشنگری، نسل جوان را نسبت به توطئه های خطرناک دشمنان آگاه کند.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 4 = 13