چهل و یکمین سالگرد حضرت آیت الله کوهستانی مازندرانی


حضرت آیت اللّه محمد کوهستانی مازندرانی

حضرت آیت اللّه محمد کوهستانی مازندرانی، فقیه بزرگ، حکیم فرزانه و عارف وارسته‌ای بود که سراسر عمرش را در مسیر تهذیب و تزکیه نفس سپری کرد و با تأسیس حوزه علوم دینی با کمترین امکانات رفاهی شاگردانی را تربیت کرد که هر کدام، در عرصه‌های مختلف، منشأ برکت‌های فراوانی هستند.

آیت الله محمد کوهستانی از جمله عارفانی است که پس از تحصیل در ایران به قصد ادامه کسب فیض، به نجف اشرف سفر کرده و در آنجا نزد بزرگانی چون آیت‌الله شیخ محمد حسین نائینی، آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی و آیت الله ضیاء‌الدین عراقی به تحصیل و کسب فیض مشغول بود.

حضرت آیت اللّه کوهستانی در سایه حمایت‌های پدری پارسا و وارسته، حضرت آیت‌اللّه حاج شیخ محمدمهدی کوهستانی و دامان پر مهر مادری با ایمان، پاکدامن، خردمند و با کفایت رشد یافت، اما هنوز هشت بهار از عمرش سپری نشده بود که از نعمت وجود پدر محروم شد.

این عالم پارسا در فقه و اصول صاحب نظر، در ادبیات عرب توانمند، در دین شناسی عالمی ژرف نگر و در عرفان عملی عارفی و با بصیرت بود.

مهم‌ترین خدمت و جهاد علمی آیت‌اللّه کوهستانی در عرصه علم و دین و با توجه به حکومت رضاشاه در آن زمان تأسیس حوزه علمیه در زادگاهش کوهستان بود.

همه ساله به مناسبت سالگرد این عالم پارسا مراسمی از سوی طلاب حوزه علمیه آیت‌الله کوهستانی و مردم روستای کوهستان برگزار می‌شود.

در همین راستا خبرنگار ما در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام اسماعیل کوهستانی فرزند ایشان با اشاره به برگزاری همه ساله سالگرد آیت الله کوهستانی در روستای کوهستان، گفت: این مراسم با حضور جمعی از مریدان این مرد پارسای مازندران،شاگردان وی و طلاب حوزه علمیه آیت‌الله کوهستانی در زادگاهش روستای کوهستان از شهرستان بهشهر برگزار می‌شود.

مدرس حوزه علمیه آیت‌الله کوهستانی از برگزاری چهل یکمین سالگرد آیت الله کوهستانی در زادگاهش روستای کوهستان خبر داد.

کوهستانی زمان برگزاری این مراسم را پنجشنبه هفته جاری(۹۲/۰۲/۱۹) از ساعت ۱۰ تا ۱۴ اعلام کرد و افزود: در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتاب و عکس‌هایی از آیت‌الله کوهستانی نمایش داده می‌شود.

آیت‌الله حاج شیخ محمد کوهستانی مازندرانی (ره) از علمای برجسته مازندران و شهرستان بهشهر در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان بهشهر متولد شد و بعد از عمری فقاهت و پارسایی درسال ۱۳۵۱ هجری شمسی به ندای حق لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت و  در جوار امام هشتم به خاک سپرده شد.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 2 = 11