به‌یادماندنی‌ترین جمله امام خامنه ای در سال ۹۱


امام خانه ای (مدظله العالی) من انقلابی ام

به‌یادماندنی‌ترین جمله حضرت امام خامنه ای  (مدظله العالی) در سال ۱۳۹۱ از نظر کاربران پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی انتخاب شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در روزهای پایانی اسفندماه ۹۱ برای سومین سال پیاپی از کاربران خود خواست تا نظرشان را دربارهٔ مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال از طریق پیامک و ارسال کامنت ابراز نمایند.
در پایانِ این نظرسنجی که تا روز ۱۴ فروردین ۹۲ ادامه داشت و بیش از چهارده هزار نفر در آن شرکت کردند، جمله “من انقلابی‌ام” مربوط به «پاسخ رهبر انقلاب به پیشنهاد مذاکره آمریکایی‌ها» که در نوزدهم بهمن‌ماه سال گذشته ایراد شده بود به عنوان مهم‌ترین و محبوب‌ترین جمله انتخاب شد.
همچنین جملات “بنده فعلا‌ً نصیحت میکنم” درباره حوادث مجلس شورای اسلامی، و جملات مربوط به موضوع «اختلاف بین مسئولین» و «پاسخ به تهدید دشمنان» در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

چهار جمله‌ی محبوب کاربران به شرح زیر است:

رتبه از نظر کاربران موضوع جمله جمله‌ی به‌یادماندنی سال ۱۳۹۱
۱ بحث مذاکره با آمریکا من دیپلمات نیستم، من انقلابى‌ام، حرف را صریح و صادقانه میگویم. دیپلمات یک کلمه‌اى را میگوید، معناى دیگرى را اراده میکند. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را میزنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم.
۱۳۹۱/۱۱/۱۹ دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش
۲ قضیه‌ی نامناسب در مجلس شورای اسلامی به استناد متهم کردن یک نفر، انسان بیاید دیگران را، مجلس را، قوه‌ى قضائیه را متهم کند؛ این کار درست نیست، این کار غلط است. بنده فعلاً نصیحت میکنم. این کار، کار شایسته‌اى براى نظام جمهورى اسلامى نیست.
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ بیانات در دیدار مردم آذربایجان
۳ اختلاف بین مسئولین اختلافات را نباید علنى کرد؛ اختلافات را نباید به مردم کشاند؛ احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد. از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده.
۱۳۹۱/۸/۱۰ بیانات در دیدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان
۴ پاسخ به تهدیدات دشمنان ما سلاح اتمى نداریم، سلاح اتمى هم نخواهیم ساخت، اما در مقابل تهاجم دشمنان – چه آمریکا و چه رژیم صهیونیستى – براى دفاع از خودمان، در همان سطحى که دشمن حمله کند، به آنها حمله خواهیم کرد.
۱۳۹۱/۱/۱ بیانات در حرم رضوی در آغاز سال ۹۱
 
سال گذشته نیز مخاطبان سایت در نظرسنجی مشابهی، جمله «پشتیبانی علنی ایران از هرگونه مبارزه علیه اسرائیل» که در نماز جمعه ۱۴ بهمن‌ماه ۹۰ ایراد شده بود را به عنوان جملهٔ به‌یادماندنی سال ۱۳۹۰ انتخاب کردند: «ما در قضایاى ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزى جنگ سى و سه روزه و پیروزى جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم.»
در سال ۸۹ نیز مردم جمله «واکسینه‌شدن کشور در فتنه ۸۸» را به عنوان جملهٔ به‌یادماندنی سال ۱۳۸۹ انتخاب کردند.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


5 + 5 =