گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم


گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، پیش از ظهر روز ۲۲ مرداد ۹۷ با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت امام خامنه‌ای (س) رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم:
آحاد مردم مشکلات معیشتی امروز را احساس میکنند. یک بخشی از مردم واقعاً زیر فشارند و این گرانی مواد غذایی و مسکن و… روی مردم فشار می آورد / کاهش ارزش پول ملی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور است/ وقتی قیمت ریال اینجور پایین می آید، آن کارمند روزمزد است که برایش چیزی نمی ماند.

کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولین، متفقند که عامل مشکلات اقتصادی خارجی نیست، درونی است. نه اینکه تحریمها اثر نداشته باشد اما عمده‌ مربوط به عملکردهاست/ وقتی ارز و سکه را غلط توزیع میکنند، دو طرف دارد:یکی که آنرا میگیرد و یکی که آنرا میدهد.ما دنبال آن کسی که میگیرد، میگردیم درحالیکه تقصیر عمده متوجه کسی است که آن را داد؛ این کار درستی که قوه قضائیه شروع کرده که دنبال این است.

نامه اخیر رئیس قوه قضائیه، گام مهم مثبتی برای مقابله با فساد و مفسد اقتصادی است. وقتی با فساد و مفسد مقابله صورت گیرد،جیغ و دادهایی بلند میشود. بدانید بناست با مفسد بدون هیچ ملاحظه ای برخورد قاطع صورت گیرد. – (شعار حضار: مفسد اقتصادی اعدام باید گردد) + شما مگر دادگاهید؟ فضاسازی نکنید، بعضی ممکن است اعدامی و بعضی حبسی باشند. بنده نوشته ام مقابله باید عادلانه و بادقت انجام شود.

بنده از قدیم با فساد و مفسدین مبارزه میکردم و الان هم عقیده ام همین است؛ اما بعضی افراطی حرف میزنند و میگویند همه فاسدند و از تعبیر فساد سیستمی استفاده میکنند؛ اینجوری نیست/ دستگاههای نظارتی با قدرت و چشم باز باید در میدان باشند؛ مجلس، قوه‌ قضائیه و آحاد مردم مؤمن باید احساس وظیفه کنند. راههای فساد را باید بست. در همین قضیه ارز و سکه، اگر مقابله با فساد بود، راه فساد بسته میشد.

آمریکاییها اخیراً بیشرمانه حرف میزنند. غیر از تحریم دو چیز دیگر را مطرح میکنند: یکی جنگ و یکی مذاکره. شبح جنگ را مطرح میکنند تا ترسوها را بترسانند. در مسئله مذاکره هم یک بازی پیش پاافتاده میکنند. یکی میگوید مذاکره با پیش شرط یکی میگوید مذاکره بدون پیش شرط/ دو کلمه در این باره به مردم بگویم:«جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.» این خلاصه‌ حرف بود که همه‌ مردم ایران بدانند.

آمریکا در مقابل آنچه نقد میگیرد، فقط وعده میدهد؛ وقتی نقدها را گرفت، زیر وعده ها میزند. حالا با این دولت متقلب باید مذاکره کرد؟برجام نمونه‌ واضح بود. تازه بنده خیلی سختگیری میکردم. البته خطوط قرمزی هم که مشخص کردیم رعایت نشدبعضی جوری حرف می‌زنند و اقدام می‌کنند که در نقشه‌ی دشمن کار می‌کنند. این‌ها که می‌گویند دولت برکنار شود، در نقشه‌ی دشمن عمل می‌کنند./ دولت باید بر سر کار باشد و کارها را بکند. هم رئیس‌جمهور و هم مجلس منتخب ملت هستند و هر دو تکلیفی دارند و حقی دارند و باید کرامتشان حفظ شود و باید هم‌افزایی کنند.

در دهه‌۷۰ جنگ فرهنگی علیه ما شروع شد؛ حالا ببینید متولدین دهه‌۷۰ میروند مدافع حرم میشوند و سر میدهند؛ حججی‌ها روییدند/ ما در جنگ فرهنگی و نظامی پیروز شدیم. در جنگ امنیتی-سیاسی سال ۸۸ هم ملت بر توطئه‌ی دشمن فائق آمد/ دشمن متمرکز شده روی اقتصاد. در این جبهه هم دشمن شکست خواهد خورد. دشمن، ضعیف و ناتوان و شکست‌خورده است، به شرط اینکه من و شما بیدار باشیم و به وظایف خودمان عمل کنیم.

متن کامل بیانات حضرت امام خامنه ای (س)

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


3 + = 5