گزیده ای از بیانات حضرت امام خامنه ای (س) در دیدار مردم اصفهان


امام خامنه ای (س) در دیدار اساتید دانشگاه‌ها

این راه‌پیمایی اربعین را می‌بینید؟ این حرکت عظیم میلیونی بین نجف و کربلا را؛ این حرکت اگر روزی با خطر هم همراه باشد، باز هم این شور و شوق خواهد بود. این روحیه را باید نگه داشت؛ این ضامن بقای کشور است.

آن چیزی که امروز در درجه‌ی اول لازم است، ایستادگی بر اصول انقلاب است؛ اصولی که در وصیتنامه و بیانات امام است. آن امامی که توانست دنیا را تکان دهد، در همین بیانات مجسم است/ اگر می‌خواهیم عزت و رفاه داشته باشیم و این کشور الگو شود، باید راه انقلاب را ادامه دهیم.

وقتی بصیرت نباشد، انسان مجذوب چیزی می‌شود که جاذبه‌ای ندارد؛ مثل عده‌ای که مجذوب آمریکا هستند/ رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌گوید اگر پولی که خرج جنگ کردیم را در داخل کشور خرج می‌کردیم، می‌توانستیم دوبار آمریکا را بسازیم و این‌همه فقیر و شهر خراب نداشتیم/ آن‌ها که مجذوب آن نقطه‌ی خیالی هستند، این را می‌فهمند؟

بنده هیچ قضاوتی درباره‌ی انتخابات آمریکا ندارم. آن حزب و این حزب، هرکسی آمد فقط شر رساند. یکی تحریم کرد، یکی به هواپیمای مسافربری و یکی به سکوی نفتی حمله کرد. ما نگرانی نداریم و برای مقابله با هر حادثه‌ی محتمل آماده‌ایم. در دنیا عده‌ای عزا گرفتند و عده‌ای شادی کردند. ما نه عزا می‌گیریم و نه شادی می‌کنیم؛ ما به این فکر می‌کنیم که چگونه باید کشور را از مشکلات احتمالی عبور داد.

دشمن روی اقتصاد ما متمرکز شده و این را نقطه‌ضعفی می‌داند که می‌تواند اهدافش را به‌وسیله‌ی آن اعمال کند/ مردم باید اثر اقتصاد مقاومتی را ببینند، این خواست ما از مسئولین است که با آنها درمیان هم گذاشته‌ایم.

متن کامل بیانات حضرت امام خامنه ای (س) در دیدار مردم اصفهان

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 6 = 7