گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار نخبگان علمی جوان


دلیل اصلی تأکید بر لزوم قدر دانستن نخبگان جوان، تقویت باور «ما می‌توانیم» در جامعه است/ در دوران قاجار و پهلوی، ژن «نمی‌توانیم» و «وابستگی» به مردم تزریق و کشور به‌صورت تحقیرآمیزی در ذیل غرب تعریف شد/ انقلاب اسلامی، روحیه‌ی «ما می‌توانیم» را در مقابل روحیه‌ی «وابستگی» زنده کرد/ امروز عوامل دشمن درحال بازتولید فرهنگ وابستگی هستند/ «جهانی شدن» و «پیوستن به خانواده‌ی جهانی» نمونه‌ای از بازتولید فرهنگ وابستگی است.

حرکت نهضت علمی با نتایج خوبی همراه شده اما با موانعی روبه‌رو است که باید آنها را شناخت و علاج کرد/ کارشکنی‌های دشمنان ازجمله‌ی این موانع است. عده‌ای تا کلمه‌ی «دشمن» تکرار می‌شود، ناراحت می‌شوند اما این هشدار، همچون تکرار کلمه‌ی‌‌ شیطان در قرآن، با هدف ایجاد هوشیاری است و درواقع، «شناخت توطئه» است نه «توهم توطئه».

سرعت پیشرفت علمی ایران در مقطعی ۱۳ برابر متوسط جهان شد. این سرعت به‌هیچ‌وجه نباید کاهش یابد، زیرا دچار عقب‌ماندگی‌های علمی فراوان هستیم/ برخی مسئولان درباره‌ی کاهش سرعت پیشرفت علمی می‌گویند جایگاه علمی ایران پایین نیامده اما متوجه باشیم که قرار بود جایگاه علمی ایران بالاتر برود نه اینکه صرفاً پایین نیاید.

جهان نیازمند حرفی نو در مسائل بشری و بین‌المللی است/ رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا و موضوعات مطرح میان دو کاندیدا، نمونه‌ای از نتایج نبود معنویت و ایمان است/ در هفته‌های آینده، یکی از این دو کاندیدا که حرف‌ها و وضعیت آنها را می‌بینید، رئیس‌جمهور کشوری خواهد شد که دارای بیشترین قدرت و ثروت و سلاح اتمی و بزرگ‌ترین رسانه‌های دنیاست.

از مجموعه‌های اداره‌کننده‌ی هیئات عزاداری در محرم تشکر می‌کنم/ حضور انبوه جوانان، سخنرانی‌های پرمحتوا، برخی از نوحه‌ها و عزاداری‌های پرمغز، در مجموع سطح هیئت‌های عزاداری را ارتقا داده بود.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


8 + = 11