گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار جمعى از دانشجویان


امام خامنه ای (س) در دیدار جمعی از دانشجویان

سخن اصلی من به دانشجویان تقویت ایمان است زیرا تنها باایمان می‌توان در مشکلات، مبارزه و مجاهدت کرد/ اوضاع کنونی بسیار شبیه جنگ احزاب است؛ امروز همه‌ی زورگویان مقابل جمهوری اسلامی صف‌آرایی کرده‌اند/ در این شرایط افراد سست ایمان، اظهار یأس و خودکم‌بینی می‌کنند اما افراد باایمان، هر قدر شرایط سخت‌تر شود،قوی‌تر می‌ایستند.

سخن برخی افراد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی دنبال بهانه‌جویی برای ناسازگاری با قدرت‌ها است، سخنی سطحی است/ تا زمانی که ملت ایران براساس غیرت و سابقه‌ی انقلابی و اسلام، ایستاده است، این مبارزه وجود دارد/ در این مبارزه، دانشجویان جایگاه و نقش ویژه‌ای دارند.

براساس قانون و منطق، رهبری نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های جزئی و اجرایی وارد شود و اگر مسئولین اجرایی دچار اشتباه شوند، مجلس یا رئیس‌جمهور باید مانع شوند/ البته رهبری در مواردی که احساس کند اقدامی حتی جزئی موجب انحراف نظام می‌شود، باید ورود کند و مانع شود.

دانشجویان نسبت به جریان رسانه‌ای دشمن با سوءظن برخورد کنند/ دشمنان با هزینه‌های گزاف رسانه‌هایی ضد نظام اسلامی با هدف پوشاندن نقاط قوت نظام و برجسته‌سازی نقاط منفی به راه انداخته‌اند/ راهپیمایی روز قدس در روز جمعه در هوای بسیار گرم و با زبان روزه، حقیقتاً یک پدیده است اما این پدیده در رسانه‌های بیگانه انعکاس لازم را نیافت.

اگر مواضع تشکل‌های دانشجویی در مسائل اصلی به‌خوبی اعلام شود، دشمنان به گزارش‌های تحریف‌شده درباره‌ی جوانان ایرانی دل خوش نمی‌کنند/ نمایندگان تشکل‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه مواضعشان را به گوش جامعه برسانند/ برهم زدن هر اجتماع و مجلسی، کاری مضر و یا حداقل بی‌فایده است. در مواقع لازم با تشکیل اجتماعات، حرف خود را در قبال اجتماعات مخالف بیان کنید.

مسئولان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و مسئولان دانشگاه‌ها به تشکل‌های انقلابی کمک کنند. البته همه‌ی تشکل‌ها در برخورداری از حقوق عمومی یکسان هستند اما منطقی است که مسئولان از تشکل‌های انقلابی و متدین، حمایت کنند و زمینه‌ی حضور فعال‌تر آنها را به وجود آورند.

دانشجویان از نظام اسلامی صریح و بدون تقیه دفاع کنند/ البته منظور از دفاع از نظام، دفاع از رهبری نیست بلکه دفاع از مجموعه‌ی ارزش‌های درهم‌تنیده‌ای است که انقلاب با تکیه بر آنها به رشد و بالندگی خود ادامه می‌دهد.

توصیه می‌کنم تشکل‌های دانشجویی یک «جبهه‌ی واحد ضدآمریکایی – ضدصهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام» تشکیل دهند/ می‌توان در فضای مجازی، کمپین‌های دانشجویان مسلمان را براساس مخالفت با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل داد.

رسم شده برخی درعین ادعای حمایت از نظام و امام و انقلاب، موضع خود را درباره‌ی فتنه‌ی ٨٨ روشن نمی‌کنند/ موضع من درباره‌ی فتنه کاملاً صریح است و بر روی این موضوع حساس هستم و ملاک، عدم حمایت از کسانی است که سردمدار یا سوءاستفاده‌کننده از فتنه بودند و هنوز تبری نجسته‌اند.

کسانی که معتقدند برای پیشرفت کشور باید به غرب پناه برد، عقل خود را باخته‌اند زیرا عقل می‌گوید باید از تجربه‌ها درس گرفت/ در برجام ثابت شد که آمریکایی‌ها همچنان سرگرم دشمنی با ملت ایران هستند/ من براساس وظیفه‌ی دینی و شرعی و اخلاقی، تا جان در بدن دارم خواهم ایستاد و به مردم هم اعتماد دارم؛ همچنان‌که به نتیجه‌ی ایستادگی یعنی پیروزی یقین دارم.

متن کامل بیانات امام خامنه ای (س)

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


2 + = 4