دوازده اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید علامه مطهری و روز معلم گرامی باد


شهید مطهری چشمه فیاض و جوشان بود. حضرت امام خامنه ای (س)

حضرت امام خمینی (ره) «مطهری پاره تن اسلام و حاصل عمر من بود.»

 با  گرامیداشت یاد و نام ۲۷۸ معلم شهید استان مازندران ، سالروز شهادت استاد شهید علامه مطهری
و هفته معلم و روز عقیدتی و سیاسی در سپاه گرامی باد.

هفته معلم

تقویم را که ورق میزنیم به صفحه ای می رسیم، ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت معلم عزیز، استاد حوزه و دانشگاه آیت الله مرتضی مطهری، دولت و مردم هر ساله این روز را برای گرامی داشت و تکریم منزلت مقام معلم پاس می دارند.

ممکن است بعضی ها فکر کنند که آموزش پرورش درآمدزا نیست اینها حرفهای ناپخته و غلطی است زیرادرآمد ثروت­زا آموزش و پرورش در خروجی و فارغ التحصیلان ارزشمند آن است که توانمندی ای که کسب نموده اند ثروتی غیر قابل مقایسه با هزینه ی آن است. میلیاردها برابر هزینه اش ارزش دارد اتفاقاً در اینجا باید سرمایه گذاری کرد زیرا شناخت و معرفت کسب نمودن در عرصه های علوم مختلف که باعث شکوفایی اقتصاد و توانایی در دفاع از کیان این مرز و بوم می شود را باید در همین آموزش و پرورش کسب نمود. و لذا هر چقدر معلمان از سطح علمی و معرفت دینی بالاتری برخوردار باشند و در کار خود دل گرم و با انگیزه عمل نمایند، خروجی کار آنها که تربیت نیروی انسانی است با معرفت تر، مقتدرتر و کارآمدتر خواهد بود و چه ثروتی و چه در آمدی از این بهتر است؟

شهید مطهری: شمر امروزت را بشناس

اگر حسین بن علی بود، میگفت اگر میخواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمر ۱۳۰۰ سال پیش مرد، شمر امروز را بشناس.

اگر پیغمبر اسلام زنده می بود، امروز چه میکرد؟ درباره چه مسئله ای می اندیشید؟

والله و بالله قسم میخورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش امروز از یهود می لرزد.

این یک مسئله دو دو تا چهار تاست. اگر کسی نگوید، گناه کرده است، من اگر نگویم و الله مرتکب گناه شده ام، هر خطیب و واعظی اگر نگوید، مرتکب گناه شده است. گذشته از جنبه اسلامی، فلسطین چه تاریخچه ای دارد؟

قضیه فلسطین مربوط به دولتی از دولت‌های اسلامی هم نیست، مربوط به یک ملت است، ملتی که او را به زور از خانه اش بیرون کرده اند…

والله و بالله ما در برابر این قضیه مسئولیم. به خدا قسم مسئولیت داریم.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


4 + = 12