ای خلیج فارس جاویدان تویی مظهر ایرانی و ایران تویی، ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس


ای خــــلیج فارس ، جاویدان تویی 

مــــظهر ایـــرانی وایــــــران تویی

دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس

در طول تاریخ، خلیج فارس نه تنها بخشی از خاک ایران محسوب می‌شده و حاکمیت آن در دست ایرانی‌ها بوده است، بلکه به اذعان تمام منابع تاریخی موجود این پهنه آبی با عناوینی نظیر خلیج فارس، خلیج عجم، دریای فارس و یا بحر فارس شناخته شده است.

با توجه به اینکه کوشش‌های ملی‌گرایان افراطی عرب برای تغییر نام «خلیج فارس» به «خلیج عربی» در سطح بین‌المللی از هیچ گونه پایه و اساس علمی برخوردار نیست، کوشش آنها تنها وحدت واقعی جهان اسلام را به مخاطره می‌اندازد .

خلیج فارس از سمت شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان، بحرین و امارت متحده عربی همسایه است. سومین خلیج بزرگ جهان محسوب می‌شود. 

خلیج فارس و سواحل آن معادن سرشار نفت و گاز دارد. و به همین سبب، منطقه‌ای مهم و راهبردی بهشمار می‌آید. بندرهای مهمی در حاشیه خلیج فارس وجود دارد که یکی از آنها می‌توان بندر عباس را نام برد. 

خلیج فارس نامی است به جای مانده از کهن‌ترین منابع، زیرا که از سده‌های پیش از میلاد سر بر آورده‌است، و با پارس و فارس – نام سرزمین ملت ایران – گره خورده‌است. در سالهای اخیر نام خلیج عربی نیز در برخی منابع بطور محدود بکار رفته که مخالفت ایرانیان و غیرایرانیان را برانگیخته‌است.

در دوران باستان

قدمت خلیج فارس با همین نام چندان دیرینه‌است که عده‌ای معتقدند«خلیج فارس گهواره تمدن جهان یا خاستگاه نوع بشر است.» ساکنان باستانی این منطقه، نخستین انسان‌هایی بودند که روش دریانوردی را آموخته و کشتی اختراع کرده و شرق و غرب را به یکدیگر پیوند داده‌اند.

دریانوردی ایرانیان در خلیج فارس، قریب پانصد سال پیش از میلاد مسیح و در دوران سلطنت داریوش اول آغاز شد. داریوش، نخستین ناوگان دریایی جهان را به وجود آورد.

بحر فارس نامی است که عرب‌ها در قرون اولیه اسلام بجای دریای پارس بکار می‌بردند و این مفهوم شامل خلیج فارس و دریای عرب نیز می‌شد ولی در قرنهای اخیر تنها به پهنه آبی که شامل تنگه هرمز تا دهانه اروند رود می‌شود و بجای بحر فارس خلیج فارس می‌گفتند.

ای خلیج فارس عشقت تا ابد پاینده باد

ای خلیج فارس عشقت تا ابد پاینده باد،تا قیامت نام پاکت برقرار و زنده باد.

من خلیج فارس هستم تا ابد ایرانی‌ام، لال خواهی شد که با نام دگر می‌خوانی‌ام.

دریای پارس خلیج همیشگی فارس نام زیبایت در طول تاریخ چندهزارساله سرزمین پارس بالندگی و افتخار ایران و جهان است مواج خروشان، سیمای آرام و میزبانی تجارت جهانی ات با نام تو و یاد تو می درخشد.

منحرفان، جاعلان و کج اندیشان کدوبن بهتر است به حافظه تاریخ مراجعه تا دگر بار سیمای نیلگون دریای پارس را نیازارند.

جهانیان دریابند بی حرمتی به خلیج فارس، تحریف ناصواب حقیقت تاریخیست.

ملت شجاع و صبور ایران خلیج فارس را پاس داشته و می دارد پس بهتراست خواب های پریشان را نبینند.

دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس

khalije-fars-persian-gulf-3

khalije-fars-persian-gulf-1

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


4 + 7 =