گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار مردم قم


امام خامنه ای (س) در دیدار مردم قم

ماجرای ۱۹ دی قم کهنه‌شدنی نیست/ زمینه‌ی انقلاب اسلامی آماده بود و احتیاج داشت به یک کلید راه‌اندازنده؛ آن کلید را قمی‌ها زدند و با احساس تکلیف به‌موقع و درک به‌هنگام، به دفاع از امام وارد میدان شدند.

امروز: یک جبهه‌ی وسیع دشمن در مقابل خودمان داریم؛ از سردمداران رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا… تا عوامل تکفیری و داعش/ همه‌ی تحلیل‌های آنها متوجه این است که چه کنند تا درخت تناور انقلاب را ریشه‌کن کنند/ همه‌ی همتشان این است که این ماندگاری را از بین ببرند؛ همه‌ی همت ما باید این باشد که ماندگاری انقلاب بماند.

ماندگاری انقلاب برای دشمن بهت‌آور و سخت است/ این کارهای سال ۸۸ از ابتکارات جدید آنها علیه انقلاب بود؛ به بهانه‌ی انتخاب یک دولتی که مورد قبول آمریکا نیست، آن اقلیتی را که رأی نیاورده بکشند در خیابان و یک رنگی به آنها بدهند و کمکشان کنند؛ آمدند اینجا هم انجام بدهند و نتوانستند/ این، انقلاب رنگی بود؛ کودتای رنگی ناموفق.

همه در انتخابات شرکت کنند؛ حتی کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ اعتبار کشور شرکت کنند/ ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، اما شرکت کند/ انتخابات مال رهبری نیست، برای ایران اسلامی است؛ برای این است که ماندگاری کشور تأمین بشود و کشور در حصار امنیت کامل باقی بماند.

رهبر انقلاب درباره‌ی انتخابات مجلس و خبرگان: باید سعی‌مان را بکنیم که درست انتخاب کنیم/ اگر کسانی که فهرستی را معرفی کرده‌اند متدین، مؤمن، انقلابی و در راه امام باشند، به حرفشان اعتماد می‌کنم و رأی می‌دهم/ اگر دیدم به مسائل انقلاب، دین و استقلال کشور خیلی اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است به حرفشان اعتماد نمی‌کنم.

شما وقتی امروز با انقلاب و امام بیعت می‌کنید، انگار با پیغمبر بیعت کرده‌اید. وقتی شما تلاش کردید برای ماندگاری انقلاب، انگار با پیغمبر بیعت کرده‌اید. آن‌وقت طبق آیه‌ی قرآن، خدا به بیعت‌کنندگان با پیامبر آرامش خواهد داد. امروز براساس این سکینه و آرامش، انسان می‌تواند یقین بکند که ملت ایران بر آمریکا و دسیسه‌های آمریکا قطعاً پیروز خواهد شد.

مجلس خیلی مهم است. هم از نظر قوانین و ریل‌گذاری برای حرکت دولت‌ها و هم در مسائل بین‌المللی. ملاحظه می‌کنید مجلس کنونی در مسائل بین‌المللی مواضع خوبی می‌گیرد. این کجا و اینکه مجلسی در مقابل دشمنان بین‌المللی حرف آن‌ها را بزند؛ مجلسی که در قضیه‌ی هسته‌ای و … حرف دشمن را تکرار کند. مجلسی مستقل، آزاد، شجاع -همان‌جوری که مردم شعار می‌دهند آن‌جا شعار بدهد و همان‌طور که مردم می‌خواهند موضع‌گیری کند- برای مسائل داخلی و اعتبار بین‌المللی خیلی مهم است.

مجلس خبرگان هم خیلی مهم است. مردم نگاه می‌کنند به ظاهر که سالی دو بار دور هم جمع می‌شوند و در مورد مسائل سیاسی و غیرسیاسی صحبت می‌کنند و متفرق می‌شوند. این‌جوری نیست. خبرگان رهبر را انتخاب می‌کند. این شوخی است؟ مجلس خبرگان بناست آن روزی که رهبر فعلی نباشد یا رهبر نباشد آن‌وقت آن‌ها رهبری را انتخاب کنند که جلوی هجمه‌ی دشمن بایستد، شجاعت نشان بدهد، راه امام را ادامه بدهد. کسی را برای مجلس خبرگان انتخاب می‌کنید که او رهبر را انتخاب خواهد کرد که کلید حرکت انقلاب دست اوست.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 5 = 6