گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در مراسم ۲۶ سالگرد رحلت امام خمینی(ره)


امام خامنه ای (س) در در مراسم 26 سالگرد رحلت امام خمینی(ره)

منجی آخرالزّمان، مورد اتفاق همه‌ی ادیان ابراهیمی است، اینکه کسی خواهد آمد و جهان را از منجلاب ظلم و جور نجات خواهد داد، در میان ادیان ابراهیمی مورد قبول همگان است.
خصوصیتی که در اعتقاد شیعه وجود دارد، این است که این شخصیت را به صورت مشخص و معین معرفی می‌کند، او را فرزند امام یازدهم از ائمه اهل بیت، حضرت امام حسن عسگری علیه السلام می‌داند.

جامعه‌ی تشیع فقط به تاریخ گذشته‌ی خود متکی نیست. چشم به آینده دارد. در سخت‌ترین شرایط یک‌نفر معتقد به مهدویت، دل خالی از امید نمی‌داند. می‌داند که این دوران تاریکی و ظلم، این دوران تسلط ناحق قطعاً سپری خواهد شد/ اعتقاد تشیع به مهدویت به همین‌جا محدود نمی‌شود. این شعله در جوامع شیعی، در قرن‌های گذشته بوده و همچنان وجود خواهد داشت و ان‌شاءالله دوران انتظار منتظران سر خواهد آمد.

امام را نباید به عنوان صرفاً یک شخصیت محترم تاریخی مورد توجه قرار داد، بعضی این‌جور می‌خواهند: امام یک شخصیت محترمی است، در تاریخ این کشور روزگاری بود، فعال و مفید بود، بعد هم از میان جمعیت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش می‌کنیم، نامش را با تجلیل می‌آوریم.

امام بنیان‌گذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است. ملت ایران این مکتب را، این راه را، این نقشه را پذیرفت و در آن مشغول حرکت شد. ادامه این راه بستگی دارد به اینکه این نقشه راه، درست شناخته بشود.
شخصیت اصلی امام در تحقق مضمون آیه «و جاهدوا فی الله حق جهاده» [است]. امام بزرگوار با داشتن آن زمینه‌های برجسته علمی، وارد میدان مجاهدت فی سبیل الله شد و این مجاهدت را تا آخر عمر خود ادامه داد.

تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.

خطر تحریف امام، به عنوان یک هشدار باید در گوش مسئولان، صاحب‌نظران انقلاب، شاگردان قدیمی امام و علاقه‌مندان این راه باشد/ در داخل هم بعضی شخصیت امام را تحریف می‌کردند. آنها حتی در زمان حیات امام، حرفی که به نظرشان پسندیده بود به امام نسبت می‌دادند/ بعد از رحلت امام هم همین جریان ادامه داشته، حتی تا آنجا که امام را به صورت یک آدم لیبرال معرفی می‌کنند.

امام یک اصولی و مبانی‌ای دارد… اصول امام را در بیانات [امام(ره)] می‌شود پیدا کرد، این اصول و خطوط را کنار هم که بگذاریم، یک شاکله‌ای از امام بزرگوار تشکیل خواهد شد، شخصیت امام این است.
امام، اسلام ناب را در مقابل اسلام آمریکایی قرار داد.
اسلام ناب از نظر امام بزرگوار، آن اسلام متکی به کتاب و سنت است که با فکر روشن، با آشنایی با زمان و مکان، با شیوه و متد علمی جاافتاده و تکمیل شده در حوزه‌های علمیه استنباط می‌شود.

یکی از اصول امام، اتکال به کمک الهی، اعتماد به صدق وعده الهی و نقطه‌ی مقابلِ بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر و زورگوی جهانی است.

یکی از اصول امام، اثبات اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی است/ اسلام آخوندهای درباری، اسلام داعشی و اسلام بی‌تفاوت در برابر جنایات صهیونیسم و آمریکا و چشم‌دوخته به قدرت‌های بزرگ، همه سر در یک آخور دارند. از نظر امام همه‌ی اینها مردودند/ پیرو امام باید مرزبندی داشته باشد هم با اسلام متحجر، هم با اسلام سکولار.

اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی، از جمله خطوط اصلی حرکت امام است.
امام، طرفدار جدّی حمایت از محرومان و مستضعفان بود، نابرابری اقتصادی را با شدّت و حدّت رد می‌کرد، اشرافی‌گری را با تلخی‌ای رد می‌کرد.
امام صریحاً در جبهه‌ی مخالفِ قلدران بین‌المللی و مستکبران قرار داشت. امام در مقابله‌ی میانِ قلدران و مستکبران و قدرت‌های زورگوی عالم با مظلومان، در جبهه‌ی مظلومان بود.
وقتی شما یک کسی را، یک دستگاهی را، شیطان دانستید، معلوم است که باید رفتار و احساسات شما نسبت به او چگونه باشد، امام تا روز آخر نسبت به آمریکا همین احساس را داشت.
یکی دیگر از نقاط اصلی و خطوط اصلی تفکر امام، مسأله‌ی استقلال کشور و ردّ سلطه‌پذیری [بود].
استقلال یعنی آزادی در مقیاسِ یک ملت. اینکه بعضی در زبان یا در شعار، دنبال آزادی‌های فردی باشند، امّا علیه استقلال کشور حرف بزنند، این یک تناقض است.
یکی دیگر از خطوط اصلی تفکر امام، مسأله وحدت ملی است.
هر کسی، هر حرفی را که خودش می‌پسندد، به امام نسبت ندهد، آنچه را که به امام نسبت می‌دهیم، باید در منابع مربوط به امام، موجود باشد؛ آن هم به شکل مکرر و مستمر.
دشمن می‌خواهد برگردد به دوران سلطه‌ی بی‌قید و شرط خود بر این کشور. چون اسلام با این برگشت، به شدّت مخالف است… با اسلام مخالفند

اگر ملت ایران بخواهد هدف‌ها و راه را ادامه دهد، باید راه و اصول امام بزرگوار را درست بشناسد، نگذارد شخصیت امام را تحریف کنند که تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف‌کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم، یا فراموش کنیم،‌ یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


9 + 7 =