گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در دیدار با مسئولان وزارت خارجه و سفرا


امام خامنه ای (س) در دیدار با مسئولان وزارت خارجه و سفرا  و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور

دوران فعلی دوران گذر به یک نظم جدید جهانی است/ اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می‌شود.

در زمینه‌ی ادامه‌ی مذاکرات هسته‌ای، (مذاکره با آمریکا را) منع نمی‌کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز خوب پیش رفتند، دنبال می‌شود اما این، یک تجربه ذی‌قیمت بود که متوجه شویم مذاکره با آمریکا، مطلقا تأثیری در کم کردن دشمنی ندارد و بی‌فایده است.

در یک سال اخیر به خاطر مسائل هسته‌ای بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه مذاکراتی با آمریکا داشته باشند اما این ارتباط فایده‌ای نداشت و لحن آمریکایی‌ها اهانت‌آمیزتر شد و تحریم‌ها را هم افزایش دادند.

منطق فلسطینی‌ها در قضیه‌ی آتش‌بس درست است. آن‌ها می‌گویند قبول آتش‌بس یعنی رژیم صهیونیستی هر فاجعه‌ای بیافریند و بعد بدون هیچ تاوانی، اوضاع به روز قبل از حمله یعنی محاصره‌ی شدید و ادامه‌ی فشار برگردد.

ان‌شاءالله با تعیین نخست‌وزیر جدید عراق، گره کارها باز و دولت تشکیل می‌شود تا بتواند کار کند و به کسانی که قصد فتنه در عراق داشته و دارند درس خوبی بدهد.

پایبندی به موازین شرع در رفتارهای فردی و اجتماعی و در محافل دیپلماتیک، و نترسیدن از هیبت و تشر قدرتهای بزرگ از جمله آمریکا، ویژگی خاص دیپلماسی ایرانی است و باید مورد توجه جدی باشد.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 1 = 9