خطبه های دشمن شکن ۱۶ خرداد ۹۳


حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عسگری هاشمی نسب

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عسگری هاشمی نسب ،امام جمعه موقت شهرستان بهشهر در خطبه های نماز جمعه ۱۶ خرداد ماه ۹۳ بهشهر ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی و گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد و سالروز شهادت حضرت آیت الله سعیدی و تبریک میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان و آغاز رهبری حضرت امام خامنه ای (س) بر امت اسلامی ، وجود ولایت فقیه و رهبری را یک نعمت الهی دانستند و تاکید کردند که باید بر وجود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به درگاه الهی شاکر باشیم.

حجت السلام هاشمی نسب امام جمعه موقت شهرستان بهشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعا برای بهبودی آیت الله مهدوی کنی  گفت: قرآن یکی از راه های مقابله با دشمن را ثبات در قدم می داند یعنی در مقابل دشمن مومن باید ثابت قدم باشد و اینکه امروز در مقابل جهان ایستادگی کردید و به هرچه خواستید رسیدید و توانستید انقلاب را به اینجا برسانید نتیجه ثبات در قدم است.

امام جمعه موقت بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یاد خدا به انسان  نیرو می بخشد که در مقابل هر دشمنی می تواند ایستادگی کند به همین خاطر قرآن می فرماید که در هرکجا و در هر زمینه ایی که به شما ترس غلبه کرد یاد خدا کنید.

ایشان تاکید کردند که خداوند در قرآن می فرماید از خدا و رسول خدا اطاعت کنید ، با هم نزاع نکنید ، چون سست و فشل می شوید و دشمن امیدوار. امروز اگر بخواهیم قدرتمند باشیم و از مظلوم دفاع کنیم و مقابل استکبار و ظالمین بایستیم باید از جانشین رسول خدا که امروز ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه ای (س) می باشد اطاعت کنیم و از تفرقه و اختلاف دوری کرده و وحدت و همدلی را رعایت کنیم.

خطیب نماز جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود افزود : در دو سال اخیر شاهد هستیم که بر اثر بارش شدید باران مردم دچار خسارت می شوند.

امروز شعار ما می توانیم که سر می دهیم در همه ابعاد است ،فناوری هسته ای ، ورزشی ،علمی و … بخشی از آن است و بخشی هم مربوط به مسائل اجتماعی است ، جامعه باید در امنیت کامل باشد نه اینکه با یک بارش شدید ، در منزل نگران این باشیم که کی آب زندگی ما را با خود خواهد برد.

مسئولین باید یک طرح و برنامه جامع تهیه و پیاده کنند که با استعانت از دولت بتوانند این مشکل را اساسی برطرف کنند.

حجت السلام هاشمی نسب تاکید کرد: مهندسین بنشینند بررسی کنند و طرحی را آماده کنند که این مشکل از میان جامعه برداشته شود ، معنا ندارد که کمتر از دو سال دوبار سیل منازل مردم را ویران کرده ، هم خسارت مالی و هم خسارت روحی وارد کند.

وی در پایان خطاب به مردم برای برطرف شدن این مشکل گفت : مردم باید با مسئولین همکاری کنند و از آنها بخواهند و اگر همکاری نکنند مسئولین نمی توانند کاری انجام دهند.

 

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 4 = 13