خطبه های دشمن شکن ۱۲ اردیبهشت ۹۳ + صوت


حضرت آیت الله جباری - نماز جمعه 17 آبان 92

حضرت آیت الله حاج سید صابر جباری امام جمعه بهشهر و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، در خطبه های نماز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۳ بهشهر ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی و گرامیداشت روز کارگر و هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری و همچنین شهادت حضرت امام هادی (ع) ، توجه به کار و کارگر را از وظایف مسئولان دانسته و خواستار رسیدگی بیشتر به مشکلات کارگران شدند.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان در موضوع روز معلم ضمن گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری ، اجر نهادن به مقام شامخ معلم و استاد را وظیفه همگان دانسته و از معلمین هم خواستند با توجه به شهادت هزاران معلم ، دانشجو و دانش آموز ضمن حفظ حرمت خون این شهیدان عزیز ، در تربیت صحیح فرزندان این کشور کوشا باشند. 

حضرت آیت الله جباری در ادامه با گرامیداشت یاد و نام حضرت امام هادی (ع) ، روایتی از آن امام همام مبنی بر شخصیت انسان ها مطرح نمودند که مصداق بارزش سردمداران کشور های غربی از جمله آمریکا است.

ایشان به نقل از حضرت امام هادی (ع) فرمودند : به ترس از آدمی که خود شخصیت ندارد و چون به شخصیت خود احترام قائل نبوده به دیگران هم رحم نخواهد کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری کشورهای انگلیس ، آمریکا و اسرائیل را مصداق این روایت دانسته و تاکید کردند این هایی که دم از حقوق بشر می زنند وقتی به ملت های خود رحم نمی کنند ، به دیگر ملت ها مخصوصاً مسلمانان اصلاً رحم نخواهند کرد.

هر جایی که منافع شان در خطر باشد ، کشور های دیگر از جمله ایران اسلامی را متهم به دخالت در دیگر کشور ها از جمله سوریه ، یمن ، عراق و غیره می کنند و هر اقدامی که در کشور های مستقل از جمله انتخابات قانونی برگزار گردد و منافع آن ها دیده نشود مورد قبول شان نبوده و این اقدامات را غیر قانونی می دانند ولیکن اگر اقدامات غیر انسانی و ضد حقوق بشر در کشور های مختلف از جمله مصر اتفاق بیفتد و یک روزه چند هزار انسان را محکوم به اعدام و حبس ابد نمایند ، چون در راستای منافع شان بوده سکوت اختیار می کنند.

در قضیه صدور احکام سنگین برای تعداد زیادی از مردم مصر حقوق بشر کجا است. چرا دم بر نمی آورند. اگر یک قاچاقچی جانی برابر حقوق قانونی در ایران اسلامی اعدام شود حقوق بشر و سازمان ملل دادشان بلند می شود ولیکن برای این حادثه سنگین در مصر چرا سکوت کردند.

سازمان ملل اگر کارایی ندارد باید درش را بست. البته دنیا نگاه های تبعیض آمیز غرب را می فهمد و می بینید که چطور غربی ها با انسان ها برخورد می کنند.

ایشان در پایان از دولتمردان جمهوری اسلامی خواستند که در موضوع صدور احکام ضد بشری اعدام و حبس ابد مسلمانان مصر موضع گیری قاطع نموده و این حرکت ضد حقوق بشری را به دنیا اعلام کنند.

قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته معلم جناب آقای ثلاثی رئیس محترم آموزش و پرورش بهشهر سخنرانی نمودند.

پخش فایل صوتی خطبه های نماز جمعه بهشهر ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳

دریافت فایل صوتی خطبه های دشمن شکن نماز جمعه بهشهر ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ حضرت آیت الله جباری

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


8 + 6 =