عزت روحانیت باید حفظ شود


حضرت آیت الله جباریحضرت آیت‌الله سید صابر جباری بعد از ظهر روز پنج شبه در نشست جامعه روحانیت استان که در سالن همایش‌های اهل بیت مرکز مازندران برگزار شد، اظهار داشتند: جامعه‌ای که تشکل نداشته باشد منسجم نیست.ایشان با اشاره به اینکه حمایت از تشکل جامعه روحانیت از وظایف است، افزودند: جامعه روحانیت نافذ است، آنانی که با این جامعه همکاری نمی‌کنند باید دلجویی شوند.

نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قوای سه‌گانه در اختیار جامعه روحانیت قرار دارد و نباید دچار ضعف شود، تصریح کردند: علما و روحانیون ملبس به لباس پیامبران هستند و باید پاسخگویی انتظارات مردم باشند.

ایشان یادآور شدند: براساس روال سیاسی جامعه روحانیت باید زیر سایه ولایت فقیه کار کند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه ۱۷۰۰ روحانی در مازندران و تعداد زیادی در قم و مشهد فعالیت می‌کنند، افزودند: برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان باید عزت روحانیت حفظ شود.

ایشان تشکل را شرط حیات دانستند و ادامه دادند: برای ادامه حیات اجتماعی نیاز است تشکل‌ها به صورت یکپارچه و منسجم فعالیت کنند.

حضرت آیت‌الله جباری ادامه دادند: تشکل جامعه روحانیت مازندران باید مدرن، خستگی‌ناپذیر و پویا باشد.

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه اگر یکپارچگی جامعه روحانیت حفظ شود عزت این اقشار حفظ می‌شود، بیان داشتند: ایجاد شاخه سیاسی، اجتماعی و اخلاقی جامعه روحانیت از ضروریات تشکل است.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


+ 7 = 11